شهروندان عراقی و سوری با یکسال کار در جاپان، پناهندگی دایم این کشور را بدست می آورند

  • انتشار: ۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20012

هر یک از شهروندان عراقی، درصورت یک سال کارکردن در جاپان یا سرمایه گذاری در آنجا، می توانند پناهندگی دایمی این کشور شرق آسیا را دریافت کنند.

به گزارش السومریه نیوز، دولت جاپان، تصمیم به اعطای پناهندگی دایمی به شهروندان شماری از کشورهای دنیا مانند عراق و سوریه گرفت، اما هر یک از شهروندان عراقی که قصد دریافت پناهندگی دایم در این کشور را دارند، باید از شرایطی برخوردار باشند که به آنها می پردازیم.

وزارت داخله جاپان اعلام کرد؛ چنانچه هر یک از شهروندان عراقی یا سوری، یک سال در این کشور کار کنند می توانند پناهندگی دایم خود را دریافت کنند. در واقع دولت جاپان، به شهروندانی حق پناهندگی دایم می دهد که از سه ویژگی تجربه، مهارت و برتری برخوردار باشند و بتوانند در کارخانه ها و شرکت های دولتی و خصوصی جاپان کار کنند یا اینکه بیش از 100 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند.

براساس قوانین قدیمی جاپان، شهروندان خارجی تنها پس از ده سال اقامت و کارکردن در این کشور، می توانستند پناهنده دائم بشوند.

کشورجاپان، یکی از کشورهایی است که به سختی پناهندگی دایم می دهد. به گونه ای که در سال 2016، 99 درصد درخواست های پناهندگی را رد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟