شهردار لندن: لحن ترامپ شبیه داعشی ها است

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31069

شهردار لندن، دونالد ترامپ را به تکرار لحن داعش و افتادن در دام بازی آنها متهم کرد. وی می گوید آنچه را ترامپ بر زبان می آورد بی شباهت به اظهارات داعش نیست. صادق خان معتقد است که رئیس‌جمهوری آمریکا لفاظی گروه تروریستی داعش درباره درگیری تمدن‌ها را به خود گرفته است.

به گزارش روزنامه گاردین، صادق خان، شهردار لندن در کنفرانس حزب کارگر گفت او یک “شرکت‌کننده بی‌تمایل” در ادامه خصومت میان خودش و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. اما صادق خان به وضوح گفت که از اقدام ترامپ برای اعمال ممنوعیت علیه مسلمانان و ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر این که برای این سیاستمدار حزب کارگر استثنا قائل خواهد شد، رنجیده شده است.

شهردار لندن گفت: دیدگاه من در جایگاه نخست این است که من استثنا نیستم و دوم اینکه، به حرفی که می‌زنید فکر کنید چرا که آنچه شما می‌گویید بی شباهت به آنچه داعش می‌گوید، نیست. آنها می‌گویند درگیری تمدن‌ها وجود دارد، این امکان وجود ندارد که یک مسلمان باشید و یک غربی و غرب از ما متنفر است. و شما غیر عامدانه وارد بازی آنها شدید و به آنها کمک می‌کنید.

صادق خان گفت که ممنوعیت مسافرتی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه شماری از کشورهای عمدتا مسلمان “تعبیر نادرست” از دین ارائه می‌کند. من ساکن غرب هستم اما یک مسلمان مفتخر هم هستم. کسانی هستند که برای جدا کردن جوامع تلاش می‌کنند؛ من به آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟