شناسایی 50 هزار معلول حقوق بگیر تقلبی!

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10028

وزارت کار و امور اجتماعی بیش از ۵۰ هزار کارت جعلی که برای معلولان خیالی صادر شده بود را شناسایی و ضبط کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رها؛ مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی اسناد معلولان ثبت شده را مورد ارزیابی قرار دادند که۵۰ هزار کارت جعلی که پیش از این به نام معلولان از بودجه این وزارت پول دریافت می‌گردیده را شناسایی کرد.

نسرین اوریاخیل، وزیر کار امور اجتماعی گفته است برعلاوه شناسایی بیش از پنجاه هزار کارت جعلی معلولیت، ۶۰۰ معلول دیگر را شناسایی کرده اند که حقوق دو کارت معلولیت را دریافت می‌کرده اند.

به گفته سخنگوی این وزارت، بعد از پروسه بانکی شدن معاش معلولان کشور، وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین به حضور این معلولان خیالی پی بردند که از دولت معاش می گرفتند.

از این فساد گسترده در حالی پرده برداری می شود که هزاران معلول در کشور بدون حقوقی در بدترین شرایط زندگی می کنند و دولت نیز از احوال آنان بی خبر است.

از سوی دیگر از معلولین خیالی در حالی پرده برداشته می شود که پیش از این، موجودیت مکاتب خیالی افشا شده بود و به تازگی نیز رئیس جمهوری نیز از پولیس خیالی در شماری از ولایت های کشور پرده برداشته است.

آماری دقیق از تعداد معلولان در کشور وجود ندارد اما وزیر کار و امور اجتماعی گفته است ۲٫۷ درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند.

وزارت کار و امور اجتماعی به زودی آمار دقیق را از شمار معلولان کشور تهیه می‌نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟