شلیک موشک این بار از خاک افغانستان به پاکستان/چهار سرباز پاکستانی کشته شدند

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 8552
موشک

خبرگزاری اطلس ـ ارتش پاکستان عصر یکشنبه اعلام کرد بر اثر پرتاب راکت توسط تروریست ها از داخل خاک افغانستان به مناطق مرزی پاکستان، دست کم چهار سرباز پاکستانی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

براساس بیانیه صادره از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای این کشور نیز در اقدام تلافی جویانه، نقطه ای را که راکت ها از آنجا شلیک شده بود، هدف حمله قرار دادند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که از سه سال پیش هزاران راکت از داخل خاک پاکستان به نقاط مسکونی در ولایات کنر و ننگرهار افغانستان پرتاب شده و دهها خانه تخریب و صدها تن کشته و زخمی شده اند.
مقامات رسمی افغانستان بارها گلایه کرده اند عناصری که در افغانستان و کابل دست به جنایت تروریستی می زنند، مخفیگاه هایی امن در داخل خاک پاکستان دارند.
اما مقامات پاکستان همواره این حملات راکتی را انکار کرده و یا به شبه نظامیان مخالف نسبت داده است.

در  آخرین اظهارات، صبح امروز ژنرال مراد علی مراد؛ فرمانده نیروهای زمینی ارتش ملی کشور، گفت که چندی قبل هیئتی از سوی نهادهای دفاعی کشور به خاطر برقراری روابط نیک به پاکستان سفرکردند، اما فردای همان روز ،نظامیان این کشور پرتاب موشک را به ولایت کنر آغاز کرد.
ژنرال مراد علی مراد تصریح کرد: ما این حملات راکتی را که از خارج مرز بر خانه های مسکونی ما صورت می گیرد،  بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.
مراد علی مراد خاطرنشان ساخت که قدرت دفاعی افغانستان در شرایط جنگ ایجاد شده ولی در عین حال  از تمام سهولت‌ها برخوردار است.
او اضافه کرد که افغانستان در برابر یک جنگ تمام عیار که از بیرون تأمین و تجهیز می شود، قرار دارد.

این در حالیست که واکنش ها در مقابل حملات تخریبی پاکستان از سوی حکومت و مردم در این آواخر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

با این حال برخی از آگاهان امور به این باورند که اسلام آباد احتمالا بیشتر از گذشته در برابر کابل جدی و با خشونت عمل خواهد کرد و با استفاده از دسیسه های دهشت افگنی توسط طالبان به سیاست های همیشگی اش درقبال افغانستان ادامه خواهد داد، پس حکومت باید از این به بعد درسیاست گذاری هایش در برابر پاکستان هوشیارانه عمل کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟