شرط طالبان برای آزادی سرنشینان هلیکوپتر پاکستانی

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14660

طالبان در قبال رهایی سرنشینان هلیکوپتر پاکستانی که در لوگر فرود اضطراری داشت، خواهان رهایی تعدادی از زندانیانش از زندان هایی در پاکستان شده است.

روزنامه پاکستان،در گزارشی نوشته است که رسانه های افغانستان مدعی شدند که گروه طالبان اعلام کرده است: در صورت رهایی تعدادی از زندانیان این گروه در پاکستان حاضر است شش سرنشین هلیکوپتری را که در ازره ولایت لوگر سقوط کرده بود را آزاد کند.

ملا صدر ابراهیم رئیس شورای نظامی طالبان افغانستان در نامه ای به ملا هبت الله آخند زاده رهبر طالبان از وی خواسته است در ازای رهایی تعدادی از زندانیان گروه طالبان شش سرنشین هلیکوپتر پاکستانی را آزاد کند.

در این نامه رئیس شورای نظامی طالبان خواستار آزادی «ملا عبد الصمد» و «ملا داوود» از فرماندهان ارشد این گروه شده است.

لازم به ذکر است چند روز پیش هلیکوپتر نظامی پاکستان که حامل شش تبعه این کشور و یک روسی تبار بود، بدلیل نقص فنی در منطقه لکی شهر ازره ولایت لوگر افغانستان مجبور به فرود اضطراری شد. پس از آن دولت افغانستان در پی تقاضای پاکستان، به نیروهای امنیتی و دفاعی خود دستور داد که برای آزادی سرنشینان این بالگرد از دست طالبان اقدامات جدی انجام دهند.

روز گذشته نیز بعضی از رسانه ها گزارش هایی مبنی بر وجود صدها هزار دالر آمریکایی و کلدار، دو میل کلاشینکوف، سه بی‌سیم و یک دستگاه جی.پی.اس در داخل این هلیکوپتر داده بودند، که برای بعضی از مقامات بلند پایه دولتی ارسال می شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟