شبکه المیادین به نقل از رهبر ایران: آمریکا از هر جریان تروریستی شرورتر است

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 27848

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در مراسمی در تهران، حکومت آمریکا را یک رژیم شرور خواند گفت که شرارت‌آمیزتر و خبیث‌تر از همه جریان‌های تروریستی، خودِ رژیم آمریکا است.

شبکه المیادین گزارش داد، آیت الله خامنه ای رهبر ایران، در دیدار با مسئولان حج، دخالتها و حضور آمریکا در کشورهای اسلامی و منطقه و ایجاد گروههای تروریستی را یکی از موضوعات مهمی دانست که باید ملتهای مسلمان در حج، درخصوص آن اعلام موضع کنند.

آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین نباید به هیچ وجه مورد غفلت قرار گیرد، آن را محور عمده مسائل جهان اسلام دانستند و گفتند: چه جایی بهتر از بیت الله الحرام و مکه و مدینه و عرفات و مشعر و منا برای اظهار عقیده و بیان مواضع ملت های مسلمان درخصوص فلسطین و مسجدالاقصی وجود دارد؟

وی در ادامه با اشاره به تصمیم مسئولان برای اعزام حجاج خاطرنشان کردند: نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشت، اما مسئولان از قوای محترم در شورای عالی امنیت ملی همه جوانب موضوع را سنجیدند و به این تصمیم رسیدند که حج برگزار شود.

رهبر ایران افزود: داغی که در دل ایرانی‌ها به‌واسطه حوادث تلخ حج 94 پیش آمد، فراموش‌نشدنی است، بنابراین امنیت و ایمنی حجاج بسیار مهم است و باید محفوظ بماند.

آقای خامنه ای با تأکید بر اهمیت آرامش و آسایش حجاج، خاطرنشان کردند: البته معنای امنیت و ایمنی، ایجاد محیط امنیتی نیست.

رهبر مذهبی ایران، اهتمام ملتهای مسلمان به موضوع وحدت را نیز بسیار مهم و ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: در حالی که میلیاردها دالر خرج ایجاد تفرقه و اختلاف و دشمنی میان مسلمانان می‌شود، مسلمانان باید مراقب باشند تا به این اختلاف‌افکنی کمک نکنند، زیرا هریک از امت اسلامی که به این توطئه کمک کند، در تبعات این گناه بزرگ شریک خواهد بود.

آیت الله خامنه‌ای، حج را فریضه‌ای بسیار مهم خواند و با اشاره به ظرفیت‌های معنوی آن، گفت: در همه اجزاء این فریضه، اعم از نماز، طواف، سعی، وقوف و احرام، ظرفیت‌های عجیبی برای ارتباط معنوی با خداوند متعال وجود دارد که باید قدر این فرصت دانسته شود.

رهبر ایران، یکی از ویژگیهای ممتاز فریضه حج را «ظرفیت بی‌نظیر اجتماعی» آن برشمرد و تأکید کردند: حج مظهر «عظمت، وحدت و یک‌پارچگی و قدرت امت اسلامی» است که با اَعمال و شرایط خاص، هر سال بی‌وقفه، در یک نقطه معین، انجام می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟