شاه حسین مرتضوی: علت برکناری احمد ضیاء مسعود ناکارآمدی وی بوده است

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21022

مقامات در ارگ ریاست جمهوری علت برکناری احمد ضیاء مسعود نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب را، ناکارآمدی وی در حکومت می دانند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است؛ علت برکناری آقای ضیاء مسعود، ناکارآمد بودن وی در حکومت می باشد.

رییس جمهور ناوقت روز گذشته احمدضیاء مسعود، نمایندۀ ویژه‌اش در امور اصلاحات و حکومتداری خوب را از وظیفه برکنار کرد.

گفته می شود که احمدضیاء مسعود در ماه های گذشته، رابطه خوبی با ارگ ریاست جمهوری نداشته است. او با شرکت در نشست ها و سخنرانی های مختلف، بی پرده نارضایتی خود را از چگونگی عملکرد حکومت و رهبران آن ابراز می کرد. پس از جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، آقای احمدضیا مسعود، دومین فردی بود که در جایگاه حکومت‌داری، به نوعی کنارگذاشته شده و یک نقش نمایشی داشت.

اما آقای مسعود امروز (سه شنبه) در واکنش به برکناری‌اش در کنفرانس خبری گفت که به خاطر جلوگیری از قومی‌سازی حکومت در مبارزات انتخاباتی جانب محمداشرف غنی را گرفت و در صورتی که این فرمان ملغا نشود، امنیت و ثبات کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد.

آقای مسعود می‌گوید، رییس جمهور حق ندارد او را از مقامش عزل کند و باید هرچه زودتر این فرمان بی‌معنا اعلام شود.

او می‌افزاید، مردم دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارند و «خروج من از ساختار حکومت به معنای کشاندن افغانستان به سمت بحران است.»

به گفتۀ نمایندۀ عزل‌شدۀ رییس جمهور، رییس جمهور به دنبال زمینه‌سازی بی‌ثباتی و ناامنی در کشور است.

احمدضیاء مسعود می‌گوید که بر بنیاد رأی مردم وارد کارزارهای انتخاباتی شد و اکنون حامیانش از او جویای دلایل برکناری‌اش شده‌اند.

او می‌گوید، هواداران، فعالان مدنی، بزرگان قومی و سیاستمداران از تمام ولایت‌های کشور در حال آمدن به پایتخت اند و آنان در این مورد در حال رأی‌زنی اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟