شاه حسین مرتضوی: رئیس جمهور والی بلخ را برکنار نکرده، بلکه خود وی استعفاء کرده است

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34574

بعد از بیانیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در مورد استعفای عطا محمد نور و واکنش آقای نور در این مورد، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که رئیس جمهور عطا محمد نور را برکنار نکرده، بلکه خودش از مقامش استعفاء کرده است.

بعد از جنجال ها بین عطا محمد نور والی بلخ و رهبران حکومت وحدت ملی در مورد برکناری آقای نور از مقامش، و بعد از آن بیانیه حزب جمعیت، اکنون شاه حسین مرتضوی می گوید که بعد از بررسی بیانیه حزب جمعیت، ارگ ریاست جمهوری موقف رسمی خود را اعلام می کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، ارگ روی موقف حزب جمعیت اسلامی در ارتباط به تغییرات اخیر در رهبری ولایت بلخ غور می‌کند و پس از آن در این ارتباط عکس‌العمل خود را به نشر می‌رساند.

دفتر ریاست جمهوری روز گذشته اعلام کرد که عطا محمد نور والی بلخ از وظیفه‌اش استعفا داده و به عوض وی محمد داوود به فرمان رئیس جمهور به‌حیث والی این ولایت تعیین شده‌است.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان عصر روز گذشته (دوشنبه) به رادیو آزادی گفته است، رئیس جمهور عطا محمد نور را از سمت‌اش برکنار نکرده، بلکه او خود از مقامش استعفا داده‌است.

او در مورد موقف حکومت در برابر اظهارات حزب جمعیت اسلامی گفت: “در این مورد بعداً موقف می‌گیریم، تا هنوز موقف ما مشخص نیست.”

پیش از این دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در یک اعلامیه گفت که عطا محمد نور که رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی نیز است، از مقامش استعفا داده و رئیس جمهور اشرف غنی آن را تأیید کرده‌است.

پس از آن حزب جمعیت اسلامی در این ارتباط واکنش شدید نشان داده و این مسئله را محکوم کرد.

این در حالیست که عطا محمد نور شب گذشته اعلام کرد که از قدرت کنار نمی‌رود و استعفایش را قبول ندارد. او گفته که این استعفانامه را سه ماه پیش امضا کرده بود و حالا آن را نمی پذیرد.

وی همچنین گفته است که ما از روش های مدنی استفاده می‌کنیم. در صورت که ارگ بخواهد خشونت خلق کند گزینه های دیگری نیز روی دست داریم.

آقای نور گفته است که “من به اساس حکم استرجنرال عبدالرشید دوستم به صفت والی ولایت بلخ مقرر شده ام و اکنون محمداشرف غنی احمدزی رییس حکومت وحدت ملی صلاحیت برکناری مرا بر مبنای توافقنامه حکومت وحدت ملی ندارد”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟