سیگار: در زمینه میلیاردها دالر پول کمک شده به افغانستان هیچ گونه شفافیتی وجود ندارد

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40188

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه خویش، ضمن ابراز نگرانی از اتلاف کمک های جامعه بین المللی برای افغانستان گفته است که در زمینه میلیارد ها دالری که از به افغانستان کمک شده، هیچ گونه شفافیتی وجود ندارد.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش روز چهارشنبه خود گفته است که میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی برای افغانستان در معرض خطر قرار دارد.

در گزارش تازه نشر شدۀ سیگار آمده است که از سال ۲۰۰۲ میلادی به این سو، از مجموع ۱۰ میلیارد دالری که برای صندوق بازسازی افغانستان از سوی جامعۀ جهانی فراهم شده است، سه میلیارد دالر آن از سوی ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی یا USAID به این صندوق اهدا شده است.

در گزارش آمده است، پس از اهدای پول برای صندوق بازسازی افغانستان، هیچ اداره به شمول بانک جهانی و USAID نمی تواند، خواهان حسابدهی چگونگی مصرف این پول ها شود. روی همین دلیل، سیگار در گزارش تازۀ خود ادعا کرده است که میلیارد ها دالر پول که برای صندوق بازسازی افغانستان اهدا شده است، در معرض خطر قرار دارد، زیرا نه شفافیت در مصرف این پول ها وجود دارد و نه میکانیزمی برای نظارت و حسابدهی مصارف این کمک ها موجود است.

این گزارش سیگار در حالی مطرح می شود که رییس جمهور غنی چند روز قبل در کنفرانس اتحادیه اروپا در کابل گفته بود که حکومت به صورت جدی با فساد اداری مبارزه می کند.

افغانستان هنوز هم یکی از ده کشور فاسد جهان است که بسیاری از افرادی که در قضایای فساد دخیل است در بدنه حکومت مشغول به فعالیت است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟