سیگار: بعد از وخیم شدن اوضاع افغانستان، پنتاگون در مورد ساحات تحت کنترل طالبان شفافیت سازی نمی کند

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36343

یک نهاد نظارتی حکومت امریکا روز سه شنبه گفت، وزارت دفاع این کشور مانع نشر آمار درمورد ساحات زیرکنترل طالبان شده است. این نشان دهنده یک گام به عقب از شفافیت درزمانی است که وضعیت امنیتی افغانستان وخیم شده است.

مساله بر سر شمار ولسوالی هایی است که باشندگان آنها زیر کنترل و نفوذ حکومت، یا زیر نفوذ و کنترل طالبان اند یا این که حکومت و طالبان بر کنترل آنها در جنگ اند.

بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفته است که وزارت دفاع ایالات متحده امریکا هدایت داده است تا این شمار نشر نشود.

جان ساپکو، بازرس کل ایالات متحده برای بازسازی افغانستان در این گزارش گفته است که این تصمیم بنا به دلایلی نگران کننده است، چون که برای نخستین بار از این اداره خواسته شده است اطلاعات مشخصی را نشر نکند.

این تصمیم ماه ها پس از آن گرفته شده است که واشنگتن به درخواست حکومت افغانستان موافقت کرد تا شمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان را به اطلاعات طبقه بندی شده یا محرمانه شامل سازد.

سیگار گفته است که پنتاگون برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ به این سو خواسته است که شمار و نرخ ترک وظیفه سربازان نیروهای امنیتی افغانستان را محرمانه نگهدارد.

پنتاگون محدودیت در نشر این اطلاعات را رد نکرد، اما این ادعا را که وزارت دفاع مانع نشر این اطلاعات توسط سیگار شده است رد کرد. پنتاگون اشاره کرده است که این کار توسط ماموریت نیروهای ناتو زیر رهبری امریکا در افغانستان صورت گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟