سکوت کشورهای عربی در مورد فاجعه فلسطین

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 41989

بعد از جنایات اخیر رژیم اسرائیل در کشتن ده ها فلسطینی بی گناه، با سکوت کشورهای عربی در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و همچنین کشتار فلسطینی ها همراه شده است.

جنایات رژیم صهیونیستی با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی و در غیاب بیشتر کشورهای جهان و سکوت کشورهای عربی و اسلامی همراه شد بدون اینکه  قطعنامه های شورای امنیت طی 70 سال تاثیری  داشته باشد.

روزنامه ی رای الیوم یادداشتی در تشریح حلقه‌های جدید و آشکارتر از زنجیره خیانت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به مساله فلسطین منتشر کرد و این عنوان را برایش برگزید که «در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین، عادی سازی روابط اعراب خلیج فارس با اسرائیل از زمین و آسمان و دریا، علنی شده و آنها از ایران و حزب الله برای خود مترسک تروریستی ساخته‌اند».

در این یادداشت آمده است: ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم که عادی سازی روابط کشورهای عربی و بخصوص کشورهای حاشیه خلیج (فارس) با رژیم اشغالگر اسرائیل قاعده‌ای استثنا ناپذیر شده است  علاوه بر اینکه 2 طرف در هراس از نفوذ ایران شیعی در منطقه نظر وجه اشتراک دارند.

در این راستا باید یاد آور شد که منافع مشترک 2 طرف عربی-صهیونیستی به دشمنی با سازمان حزب الله لبنان هم کشیده شده است بنابراین همان گونه که که بر اساس ارزیابی راهبردی جدید اسرائیل در سال جاری 2018 اسرائیل حزب الله را دشمن نخست خود برمی‌شمرد، در سوم مارچ 2016 شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفت نیروهای حزب الله را اعم از رهبران، گروه ها و سازمان های وابسته به آن را یک سازمان تروریستی بخواند.

همزمان با فاجعه در فلسطین، برخی ازکشورهای عربی کار را به جایی رسانده اند که از فلسطینی ها می خواهند تسلیم اشغالگران شوند یا سکوت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟