سومین انفجار مهیب در یک روز کابل را در وحشت فرو برد

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15480

سومین انفجار در یک روز کابل را در وحشت قرار داد، بعد از دو انفجار پیاپی مقابل وزارت دفاع در نتیجه آن بیش از 100 تن کشته و زخمی شد، حدود نیمه های شب گذشته نیز انفجاری قوی کابل را لرزاند، این انفجار در شهر نو کابل رخ داه است.

منابع می گویند شامگاه دوشنبه ۵ سنبله از وقوع یک “انفجار بزرگ” پس از ۱۱ شب خبر داده و افزوده اند که متعاقب آن، صدای شلیک گلوله شنیده شده است.

گزارش های اولیه حاکیست که یک مهمان‌سرا در “شهر نو” هدف حمله است.

یک مسوول امنیتی حوزه چهارم شهر کابل که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفته است که انفجار برخاسته از بمب گذاری انتحاری نزدیک ساختمان وزارت داخله سابق بوده است.

این حمله به اندازه قوی بود که ده ها کیلومتر دورتر از محل رویداد صدای ان شنیده شده و شیشه های منازل شکسته است.

هر چند از تلفات این حمله تا هنوز جزییاتی در دست نیست اما گفته می شود که شماری از باشندگان نزدیک به انفجار توسط شیشه های منازل زخمی شده اند.

بعد از انفجار صدای تیر اندازی از محل شنیده می شود.

هنوز در مورد تعداد تلفات حمله سوم یا عاملان آن اطلاعاتی منتشر نشده است اما گروه طالبان، پیشتر خبر دو انفجار قبلی را منتشر کرده بود.

در دو انفجار چند ساعت پیش، علاوه بر تعدادی از مردم غیرنظامی، عده ای از نظامیان و از جمله یک جنرال دو ستاره وزارت دفاع افغانستان هم جان خود را از دست دادند.

همچنین، اعلام شده که مسئول حوزه امنیتی دوم پلیس کابل و معاون او نیز در میان کشته شدگان دو حمله قبلی بوده اند.

حملات دوشنبه، ۱۱ روز بعد از حمله افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی افغانستان انجام شده که در جریان آن، ۱۶ نفر جان خود را از دست داده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟