سوال هایی در مورد انتقال داعشی ها به شبرغان

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45794

گفته می شود بیش از 200 جنگجوی داعشی که بعد از نبرد با طالبان به نیروهای دولتی تسلیم شده بودند، بوسیله چرخبال هایی به شهر شبرغان انتقال داده شده است. اکنون این سوال پیش می آید سرنوشت این داعشی چه خواهد شد؟

در روزهای گذشته حدود 250 داعشی بعد از شکست از طالبان در ولسوالی درزاب به نیروهای امنیتی افغانستان تسلیم شده است.

قول اردوی 209 شاهین گفته است که مولوی حبیب‌الرحمن رهبر داعش در شمال افغانستان و مفتی نعمت‌الله معاون او نیز در جمع جنگجویان داعش هستند که به دولت پیوسته‌اند.

همچنین منابعی در شمال کشور گفته اند که بسیاری از جنگجویان گروه داعش که به حکومت تسلیم شده است، کودکان زیر 18 سال بوده است.

در عین حال،‌ طالبان مدعی شده‌اند که داعش را در این ولایت ریشه‌کن کرده‌اند. طالبان گفته است که تعدادی از سران داعش به همراه حدود 250 جنگجوی این گروه با حمایت نیروهای امنیتی و به وسیله چرخبال از محل نجات داده شده است.

نزدیک به یک ماه است که درگیری بین نیروهای طالبان و داعش در ولسوالی درزاب جوزجان ادامه دارد و براساس گزارش‌ها ده‌ها تن از طرفین در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

اکنون سوال های زیادی در ذهن مردم به وجود آمده است که چرا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که از مدرن ترین سلاح ها برخودار است و حمایت نیروهای خارجی را نیز با خود دارد، در طی دو سال گذشته نتوانسته بود یک ولسوالی کوچک را از کنترل تروریست های داعش خارج کند؟

و همچنین سرنوشت افراد تسلیم شده داعش که گفته می شود بعد از درگیری ها از درزاب به وسیله چرخبال به شبرغان انتقال داده شده است، چه خواهد شد؟

سوال دیگری که در ذهن خطور می کند این است که اصولا چرا حکومت تا این حد نگران جان جنگجویان داعش است، آیا این شائبه حقیقت دارد که اشخاصی در درون حکومت با داعش در ارتباط است؟

و سوال هایی دیگری که در ذهن مردم و کارشناسان به وجود آمده، این است آیا نشست چرخبال های ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش حقیقت داشته است یا خیر؟

پیش از این مقام های روس گفته بود که چرخبال های ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش در شمال کشور به زمین نشسته است و آمریکا و حکومت افغانستان باید در این زمینه پاسخگو باشد.

مصطفی احمدی

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.