سناتور ارشد آمریکایی: با وجود هزینه میلیاردها دالر در افغانستان، افغان ها هنوز قادر به دفاع از خود نیستند

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36767

سناتور رند پل عضو ارشد حزب جمهوری خواه آمریکا در حین جزئیات ارائه هزینه های آمریکا در افغانستان در این مجلس گفت که با وجود هزینه ده ها میلیارد دالری هنوز به نظر نمی رسد که افغان ها قادر به دفاع از خود باشند.

به گزارش هیل؛ سناتور رند پل از سناتوران ارشد جمهوری خواه  با انتقاد از هزینه چند میلیارد دالری  آمریکا در افغانستان گفت که مصارف میلیارد ها دالر تنها یک روزنه در افغانستان به وجود می‌آورد و به نظر نمی‌رسد که افغان‌ها همچنان قادر به دفاع از خود باشند.

وی گفت: به نظر من این بحث وجود دارد که هرچه قدر بیشتر در افغانستان بمانیم امنیت ملی ما بیشتر به مخاطره می‌افتد. ما در یک وضعیت غیرممکن هستیم. فکر نمی‌کنم که برای این وضعیت یک راه حل نظامی وجود داشته باشد.

در همین حال سناتور جف مرکلی این مساله را مطرح کرد که چرا طالبان در حال حاضر که کنترل بخش وسیع‌تری را نسبت به آنچه که در سال ۲۰۰۱ میلادی در زمان حمله آمریکا داشتند، برعهده دارند باید به دنبال یک سازش سیاسی باشند؟!

جان سالیوان، ‌معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به همراه شریور عضو ارشد پنتاگون در این جلسه حضور داشت از این استراتژی دفاع کرده و گفت: به نظر من سیاست مان اذعان دارد که هیچ راه حل نظامی و یا راه حل کاملی وجود ندارد.

وی افزود: کاملا درک می‌کنم که این طولانی‌ترین جنگ آمریکاست اما منافع امنیتی ما در افغانستان و در منطقه آنقدر مهم هستند که از دولت کابل در تلاش‌هایش برای مبارزه با طالبان حمایت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟