سفیر پیشنهادی ترامپ برای افغانستان: آمریکا در صدد ایجاد پایگاه دایمی نظامی در افغانستان نیست

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30475

جان آر بس نامزد جدید سفارت ایالات متحده برای افغانستان گفته است که کشورش برای در صدد ایجاد پایگاه دایمی نظامی در افغانستان نیست و حضور آمریکا در افغانستان تهدیدی برای کشورهای همسایه افغانستان نخواهد بود.

آقای بس روز سه شنبه در کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای کنگره ایالات متحده در مورد ماموریت جدیداش به سوالات قانون گذاران امریکایی جواب داد.

جان بس در کنگره آمریکا گفته است که با احترام به استقلال افغانستان، ایالات متحده در صدد ایجاد پایگاه دایمی نظامی در آن کشور نبوده یا هم به گفتۀ وی حضو امریکا در افغانستان تهدیدی برای همسایگان آن کشور نخواهد بود.

پیش از این بعضی از سیاستمداران افغان و نماینده های مجلس گفته بودند که آمریکا با اعلام استراتژی جدیدش در افغانستان و جنوب آسیا، قصد دارد پایگاه های دایمی در افغانستان بسازد و حضور این در کشور در افغانستان طولانی مدت خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در ماه جولای آقای بس را به صفت سفیر جدید امریکا مقیم کابل برگزید.

در صورتیکه سنای ایالات متحده گزینش جان بس را به صفت سفیر امریکا در کابل منظور کند، وی یکی از ماموریت های دپلوماتیک ادارۀ رئیس جمهوری ترامپ را به عهده خواهد گرفت.

آقای بس همچنین گفته است که در صورت گرفتن رای تایید سنا، نخستین اولویت کاری وی این خواهد بود تا در همکاری نزدیک با سفیر ایالات متحده در پاکستان برای انکشاف افغانستان و بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد کار کند.

آقای بس در سال ۱۹۸۸ به صفت دپلومات به کار آغاز کرده و به صفت سفیر امریکا در ترکیه، گرجستان و سمت های مختلف در ماموریت ایالات متحده برای عراق، ایتالیا، بلجیم و چاد نیز کار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟