سفیر روسیه در کابل: برای حل معضل در افغانستان باید با طالبان مذاکره شود

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21089

الکساندر مانتیسکی سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد؛ طالبان یک نیروی سیاسی در افغانستان است که برای حل معضلات جاری باید با این گروه گفت‌وگو و مذاکره صورت گیرد.

مانتیسکی می گوید که مسکو حکومت وحدت ملی را به رسمیت می‌شناسد و از طالبان حمایت نمی‌کند اما این گروه را یک نیروی سیاسی می‌داند.

الکساندر مانتیسکی سفیر روسیه در کابل به خبرنگاران گفته است که ناتو و آمریکا در ماموریت نظامی خود در افغانستان ناکام شده‌اند.

وی افزود: ماموریت ناتو و آمریکا در افغانستان مبارزه با مواد مخدر و تروریسم بود اما این دو پدیده نسبت به گذشته در افغانستان گسترش یافته است.

مانتیسکی تاکید کرد مسکو فقط دولت قانونی افغانستان را به رسمیت می‌شناسد و از روند مصالحه ملی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

سفیر روسیه همچنین تصریح کرد ارتباط روسیه با گروه طالبان به دلیل مبارزه با داعش نیست.

به گفته‌ مانتیسکی، طالبان یک نیروی سیاسی در افغانستان است که برای حل معضلات جاری باید با این گروه گفت‌وگو و مذاکره صورت گیرد.

وی اظهار داشت : روسیه در صورت تمایل دولت افغانستان برای میانجیگری بین گروه طالبان و کابل برای تحقق گفت‌وگوهای صلح آماده است.

سفیر روسیه در کابل گفت:مسکو در صورتی که طالبان قانون اساسی افغانستان را بپذیرد و ارتباط خود را با القاعده قطع کند، از توافق صلح این کشور حمایت خواهد کرد.

مانتیسکی ادامه داد کشورش از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند زیرا افغان‌ها خود باید به حل مسائل بپردازند.

دیپلمات روس تاکید کرد ورابط روسیه و افغانستان نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گیرد.

وی تصریح کرد آمریکا، چین و سایر کشورها نیز با طالبان ارتباط دارند اما روسیه خواستار تامین روابط با این گروه نبوده است.

سفیر روسیه در کابل اظهار داشت از فعالیت جنبش اسلامی ازبکستان و نزدیک به داعش نگران است زیرا افراد وابسته به داعش تلاش دارند تا از طریق شمال افغانستان به آسیای مرکزی نفوذ کنند.

مانتیسکی تاکید کرد روسیه خواستار همکاری نظامی و امنیتی با دولت افغانستان است اما آمریکا اجازه مشارکت مبارزه با داعش در افغانستان را به روسیه نمی‌دهد.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟