سفیر افغانستان در امریکا در بازدید از یک کارخانه وسایل نظامی، خواستار ایجاد یک مرکز ترمیم این نوع وسایل در افغانستان شد

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17370

حمدالله محب سفير افغانستان در واشنگتن، در بازدید از کارخانه تولید وسایل نظامی از رئیس این کارخانه خواسته است که يک مرکز ترميم وسايل نظامى و زرهى در افغانستان ايجاد نمايد.

سفير افغانستان، اين اظهارات را ديروز در جريان بازديد از يک شرکت و کارخانه وسايل نظامى و زرهى ابراز داشت.

در خبرنامه اى از سوى سفارت افغانستان در واشنگتن، به نشر رسيده آمده است که در جريان بازديد از کارخانه وسايل نظامى AM General LLCدر اين ايالت، جنرال جان کمپبل فرمانده پيشين نيروهاى امريکايى و ناتو در افغانستان، سفير افغانستان را همراهى مى کرد.

محب گفته است که در اين کارخانه، وسايل نظامى و زرهی  Humve توليد و بعداً به نيروهاى امنیتی افغان فرستاده مى شود.

سفير افغانستان افزوده است که در ديدار با رييس شرکت و کارخانه مذکور، از او خواسته است که يک مرکز ترميم و سايل نظامى يادشده را در افغانستان ايجاد نمايند که کارهاى آن، از سوى افغان ها پيش برده شود.

به گفتۀ محب، مقامات امريکايى نيز در اين مورد تعهد همکارى نموده اند.

دولت وزيرى سخنگوى وزارت دفاع ملى پیش از این گفته بود که نيروهاى ملى افغانستان، در حال تشکيل است و هر نوع همکارى در اين مورد، باعث تقويه و برجسته شدن بيشتر آنها خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع می گوید که اگر در داخل افغانستان، علاوه بر وسايط نظامى و موترهاى زرهى، مراکز ترميم طياره ها نيز ساخته شود، مشکلات زياد آنها را حل خواهد کرد.

وزيرى گفت که هم اکنون در اين بخش، بعضى ورکشاپ ها را دارند؛ اما اگر پرسونل وزارت دفاع ملى در اين بخش هرچه بيشتر تربيه و مجهز گردد، باعث پيشرفت نيروها خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟