سفیر آمریکا: جنگجویان داعش، از عراق و سوریه به افغانستان نیامده اند

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 40449

جان بس سفیر آمریکا در افغانستان می گوید که جنگجویان داعش، تروریست هایی است که از گذشته در افغانستان حضور داشته و آنها از عراق و سوریه به افغانستان نیامده اند.

جان بس سفیر آمریکا در کابل گفته که در میان دولت‌ مردان افغان اتفاق نظر وجود دارد که جنگجویانی که به نام داعش در افغانستان می‌جنگند، از سوریه و عراق نیامده‌اند، بلکه متشکل از تروریستانی هستند که از گذشته در افغانستان مشغول جنگ بودند و حالا زیر نام داعش عرض اندام می کنند.

بس افزوده است: «اگر شما از مقامات افغان بپرسید، در می‌یابید که داعش متشکل از نیروهای پیشین طالبان و حرکت اسلامی ازبکستان است و آنها از سوریه و عراق نیامده‌اند و کسی به آنها اسلحه نداده است؛ زیرا از گذشته اسلحه داشتند، این‌ ها از گذشته مشغول جنگ بودند و حالا زیر نام داعش می‌جنگند.»

او مدعی شده است که گروه داعش در افغانستان با اثرپذیری از نام خلافت در سوریه و شمال عراق، در افغانستان از سوی طالبان و حرکت اسلامی ازبکستان ظهور کرده است.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که پیش از این روسیه و ایران، بارها آمریکا را متهم کرده بودند که جنگجویان داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال می دهد.

مقام روسی پیش از این در مورد نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان از مقامات آمریکایی و افغان توضیح خواسته بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟