سفر هیئتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر به کشور چین

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14430

یک مقام طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که یک هیئت اعزامی به رهبری عباس استانکزی، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در فاصله زمانی 18 تا 22 جولای به دعوت حکومت چین به این کشور سفر کرده است.

دفتر سیاسی طالبان در قطر هیئتی را به منظور بحث و گفتگو در مورد حضور نظامیان خارجی به ویژه امریکا در افغانستان، به تازگی به کشور چین فرستاده است.

سران طالبان در قطر اعلام کرده اند که شماری از نمایندگان این گروه به چین سفر کرده اند تا در مورد حضور نظامیان خارجی در افغانستان بحث و تبادل نظر کنند.

یک عضو ارشد طالبان  با تایید این خبر گفته است که هیئت اعزام شده ی این گروه در مورد موضوعاتی به گفته او ( اشغال و سیاست های اشتباه حکومت فعلی افغانستان) با مقامات چینی بحث می کنند.

به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان، این عضو ارشد طالبان که نخواسته از او نام برده شود همچنان گفته است که  در دیدار با مقامات چینی، سیاست‌های امارت اسلامی در منطقه و جهان مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

در همین حال یک منبع طالبان در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات چهارجانبه صلح میان طالبان مسلح و دولت افغانستان گفت که پکن می تواند با صداقت آغازگر روند صلح در کشور باشد.

‍‍‍پیش از این سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته بود که برای آغاز دوباره مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان، به زمان نیاز است.

از سوی هم  نیکلاس هایسم نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفته بود که کشور های هند و ایران نیز در آینده به روند صلح در افغانستان خواهند پیوست این روند به زودی آغاز خواهد شد.

طالبان اما قبل از این برای حاضر شدن در گفتگو های صلح با حکومت افغانستان خواهان خروج همه نیروهای خارجی از کشور شده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟