سفرای عربستان سعودی از 4 کشور اخراج شدند

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9861

برزیل، مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا در اعتراض به جنایت‌های ریاض در یمن، سفیر عربستان را اخراج کرده و سفرای خود را نیز از ریاض فراخواندند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، برزیل در اعتراض به حملات عربستان به یمن و جنایت‌هایی که در این کشور مرتکب می‌شود “هشام قحطانی” سفیر عربستان در برزیل را اخراج کرده و سفیر خود از ریاض را نیز فراخواند.

همچنین مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده و سفیر عربستان را از کشورهای خود اخراج و سفرای خود را از ریاض فراخوانده و روابط دیپلماتیک با این کشور را در اعتراض به کشتارها در یمن قطع کردند.

این در حالی است که سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات پیوسته عربستان به یمن به ۵۴۱۲ نفر شهید رسیده است که ۱۶۰۳ نفر از آنها کودک و ۱۲۵۸ نفر، زن هستند.

سیستم بهداشتی یمن در آستانه نابودی و فروپاشی کامل قرار گرفته است. به طوری که بیش از ۶۰ درصد از توانمندی‌ها و امکانات بهداشتی خود را تقریبا به طور کامل از دست داسته است.

وزارت بهداشت یمن در این گزارش خاطرنشان کرد که به دنبال تجاوزات عربستان، هفت بیمارستان، ویران شده و هفت بیمارستان دیگر نیز به دلیل بمباران محیط اطراف یا خروج کادر پزشکی آن از بیم بمباران از کار افتاده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟