سفارت روسیه در کابل، یکبار دیگر حمایت از طالبان را رد کرد

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 23157

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حمایت تسلیحاتی مسکو از طالبان در افغانستان صحت ندارد، بلکه گروهی از نظامیان امریکایی در این کشور، به داعش تسلیحاتی جنگی می‌فروشند.

وزارت خارجه روسیه امروز )چهارشنبه( با نشر خبرنامه‌ای گفته است که بر اساس اطلاعات موجود، سه نظامی امریکایی در حالیکه مقادیری تسلیحات داشتند در منطقه کوهستانات ولایت سرپل دستگیر شدند و در همین منطقه نیز چند داعشی با مقادیری پول بازداشت شدند که می خواستند این جنگ افزارها را از سربازان امریکایی خریداری کنند.

بر اساس این خبرنامه، امریکا برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات ۱۵ ساله خود در افغانستان، مسکو را همواره متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از طالبان می‌کنند.

در خبرنامه آمده است، هرچند دولت افغانستان اطمینان داده که مسکو را متهم به حمایت تسلیحاتی از طالبان نکند، اما برخی از اعضای مجلس این کشور چنین ادعاهایی بی اساس را مطرح می‌کنند.

قبل از این، به نقل از منابع محلی در شمال افغانستان گزارش‌های به نشر رسیده بودند، مسکو با طالبان ارتباط برقرار کرده و از آنها حمایت تسلیحاتی می‌کند.

اما در خبرنامه وزارت خارجه روسیه آمده است، اخیراً شبکه تلویزیونی امریکایی فاکس نیوز  نیز برای گمراه کردن افکار عمومی در این باره گزارشی منتشر کرده است.

بر اساس خبرنامه، در این گزارش آمده است که دو فروند بالگرد ناشناس در یک منطقه مرزی افغانستان و تاجیکستان نشست کرده و حامل مشاوران نظامی روسی و مقدار سلاح و کمک‌های مالی بوده است.

مقامات امریکایی و افغان هنوز در این باره، واکنش نشان نداده، اما پیش از این همواره بر مبارزه با گروه تروریستی داعش تأکید کرده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟