سرپرست ولایت هلمند: ادعای دیدار ملا هبت الله از هلمند بی اساس است

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31686

بعد از اینکه جنرال عبدالرازق فرمانده امنیه ولایت قندهار چندی قبل گفته بود که اطلاعاتی دارد که ملا هبت الله رهبر طالبان از ولایت هلمند دیدار کرده است، اکنون یک مقام بلندپایه در این ولایت می گوید که اطلاعات جنرال رازق مبنی بر آمدن رهبر طالبان به هلمند بی اساس است.

سردار محمد همدرد، سرپرست ولایت هلمند گفته است که معلوماتی فرمانده امنیه قندهار مبنی بر آمدن رهبر طالبان به هلمند “بی‌اساس” است.

آقای همدرد امروز، سه شنبه ۱۸ میزان، در یک نشست خبری در هلمند گفت: “ادعای مطرح شده از سوی عبدالرازق فرمانده امنیه قندهار بی اساس و نظر شخصی او است”.

سرپرست ولایت هلمند افزود که نیروهای کشفی و استخباراتی بر تمام هلمند “حاکمیت” دارند.

چهار روز پیش جنرال رازق گفت که بر بنیاد اطلاعاتی دست داشته‌اش، “هبت‌الله رهبر طالبان به همکاری سازمان استخباراتی پاکستان به هلمند رفته و به افرادش گفته است که با گروه داعش نجنگند و هماهنگی داشته باشند”.

از سوی دیگر، محمد کریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند گفت: “ممکن جنرال عبدالرازق در مورد آن ملا هبت‌الله معلومات داشته باشد که هم نام رهبر طالبان است و در هلمند حضور دارد”.

آقای اتل نیز وارد شدن رهبر طالبان به هلمند را رد کرد.

هلمند در جنوب افغانستان موقعیت دارد که از شرق با ولایت قندهار و از جنوب با پاکستان، کشوری که در آن رهبر طالبان به سر می‌برد، همسایه است. هلمند از جمله‌ی ولایت‌هایست که گروه طالبان در آن فعالیت گسترده دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟