سرپرست وزارت تحصیلات عالی: هیچ دانشگاه افغانستان در جمع 15 هزار دانشگاه برتر منطقه نیست

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27023

عبداللطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات روز گذشته (دوشنبه) در نشست شورای علمی دانشگاه کابل ضمن تشریح برنامه‌های کاری‌اش در رابطه به تقویت دانشگاه‌های کشور گفت که هیچ یک از دانشگاه‌های افغانستان در جمع ۱۵ هزار دانشگاه برتر کشورهای منطقه نیست.

سرپرست وزارت تحصیلات غدم وجود نام دانشگاههای افغانستان در جمع 15 هزار دانشگاه برتر جهان را نشانه نبود کیفیت در نظام آموزش عالی کشور دانسته و گفته است که بروز ساختن نصاب تحصیلی، ایجاد و تقویت برنامه‌های ماستری در تمام دانشکده‌ها، ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در تمام نهادهای علمی به‌ویژه چهار دانشگاه مرکز، ترویج فرهنگ تخصص علمی و استقلالیت مالی از اولویت های این وزارت در مدت رهبری او خواهد بود.

در خبرنامه ای که وزارت تحصیلات عالی منتشر کردهٰ اقای روشان گفته است ا در صدد تشخیص نقاط قوت و ضعف همه دانشگاه‌های کشور هستیم و براساس توانایی‌های علمی و میزان موفقیت هر دانشگاه در بخش‌های تحقیقات علمی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، تخصص و محصل محوری، این دانشگاه‌ها را درجه‌بندی می‌کنیم.

وی همچنین از برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت این وزارت برای حل مشکلات موجود خبر داده و گفته است: باید همه باهم دریک مساعی مشترک برای بهبود وضعیت افغانستان کار کنیم وی گفت، همه ی ما درهرسطحی که هستیم باید صادقانه کارکنیم. کسی که درشرایط فعلی با توجه به وضعیت کشور درکارخویش تعلل ومسوولیت گریزی می کند خاین است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟