سرپرست سفارت آمریکا در کابل: ما بر طالبان فشار وارد می کنیم تا مجبور به صلح شود

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29393

هوگو لارنس سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان می گوید که ما باید فشار را بر طالبان بیشتر کنیم تا مجبور به گفتگو با حکومت افغانستان شود و از این طریق جنگ و خونریزی در این کشور خاتمه پیدا کند.

این مقام آمریکایی که در نشست خبری مشترک با جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع با رسانه ها سخن می گفت، برخی از کشورهای منطقه را به حمایت از طالبان متهم کرد و از آنها خواست تا دست از این اقدامات خود بردارند.

اقای لارنس تاکید کرد که فشار بر طالبان ادامه خواهد یافت تا وادار به گفتگو با دولت افغانستان شوند. این موضع مقامات آمریکایی در تضاد با ادعاهای اولیه آنها هنگام ورود به افغانستان است که می گفتند امده اند تا طالبان و تروریزم را نابود کنند.

سرپرست سفارت آمریکا در کابل همچنین بر ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان و مشارکت آنها در عملیات های نظامی تاکید کرد.

در این نشست خبری جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع هم خاطر نشان کرد که پناهگاه امن گروههای تروریستی در پاکستان است و با اینکه پاکستان از متحدین امریکا در مبارزه با تروریزم به شمار می رود اما در خصوص نابودی این پناهگاهها اقدام جدی از خود نشان نداده است.

وی از طالبان خواست تا به پروسه صلح پیوسته و سلاح های خود را به زمین بگذارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟