سرور دانش و محمدرضا بهرامی سفیر ایران وضعیت مهاجرین افغان مقیم ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15078

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته دیدار کردند که در این دیدار وضعیت مهاجرین افغان مقیم در ایران بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم رئیس جمهور با نشر خبرنامه ای، گفته است بعد از ظهر شنبه 30 اسد 1395 محمد رضا بهرامی سفیر کشور جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و در باره مسایل مورد علاقه دو کشور با وی گفتگو کرد.

در خبرنامه گفته شده؛ معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن اظهار قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در طی سه دهه گذشته از مردم افغانستان اظهار داشته است، روابط دو کشور در حال حاضر از هر زمان دیگر حسنه بوده و در تمام موارد همکاری های جدی وجود دارد

دانش تاکید کرد: پالیسی افغانستان ارتباط نیک و حسنه با تمام کشورها به خصوص با همسایگان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

معاون رئیس جمهور همچنین در باره اقامت مهاجرین افغان گفت که انتظار و توقع مردم افغانستان از جمهوری اسلامی ایران این است که سهولت های بیشتری برای مهاجرین به خصوص در بخش اقامتی و هم چنین تحصیل و آموزش فرزندان آنان به وجود آید.

در این دیدار هم چنین محمد رضا بهرامی سفیر ایران نیز اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از دولت و مردم افغانستان بوده و در این مورد هیچ تغییری حاصل نشده است.

بهرامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم چنان از دولت افغانستان و مردم حمایت خواهد کرد و در این زمینه تسهیلات زیادی در طی دو سال اخیر برای مهاجرین افغان مقیم ایران به خصوص در زمینه تحصیل و آموزش آنان آماده کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟