سرمایه گذاری 20 میلیون دالری بنیاد خیریه قطری در ولایت فراه

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17255

یک تاجر قطری با بنیاد خیریه اش بنام الغرافه، قصد دارد، سرمایه گذاری 20 میلیون دالری در ولایت فراه برای ایجاد چندین باغ خرما و همچنان توسعه دامداری و کشاورزی انجام دهد.

این بازرگان، می‌گوید که چندین باغ خرما و پسته در این ولایت خواهد ساخت و نیز چراگاه‌های بسیاری را برای دامداران این ولایت ایجاد خواهد کرد.

بنیاد خیریۀ «الغرافه قطر» نخستین سرمایه‌گذاری‌هایش را در فراه با ساختن مکتب‌ها و مسجد‌ها آغاز کرد، اما اکنون این بنیاد می‌خواهد در بخش‌های کشاورزی و دامداری نیز سرمایه‌گذاری‌هایش را آغاز کند.

شاهد جواد، سخنگوی بنیاد خیریه الغرافه قطر، می‌گوید: «ما ۳۰۰۰ نهال از بهترین خرمای جهان را به فراه آورده‌ایم و می‌کوشیم شمار این نهال‌ها را به ۲۰ هزار برسانیم و پس‌از آن کارخانۀ پروسس خرما را به فراه خواهیم آورد.»

این بازرگان قطری می‌گوید که برگسترۀ ۱۵ هزارجریب زمین چراگاه‌های پرورش دام‌ها و تولید گوشت گوسفند ساخته خواهند شد و دامداران فراه می‌توانند از این چراگاه‌ها برای پرورش گوسفندان شان بهره گیرند.

این بازرگان قطری نیز برای پرورش پرند‌گان و حیوان‌های کم‌یاب بخش ویژه‌یی ساخته‌است.

مسئول این بخش می‌گوید که بنیاد الغرافه پرنده‌ها و حیوان‌های کمیاب را در این پرورشگاه پرورش می‌دهد و برای حفظ حیات وحش دوباره به صحرا رها می‌کند.

در همین حال، محمد ناصر مهری، سخنگوی ولایت فراه می‌گوید که سرمایه‌گذاری‌های این بازرگان قطری زمینه را برای پیشرفت کشاورزی در این ولایت فراهم خواهند ساخت.

این بازرگان قطری از حکومت افغانستان خواسته‌است که زمین‌های بیشتری در اختیارش قرار دهد تا بر آنان کشاورزی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟