سربازانی که روزانه 600 میلون دالر از آمریکا معاش دریافت خواهند کرد!

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26608

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی از وضعیت فعلی افغانستان و حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نوشته است که وزیر دفاع آمریکا، قصد سربازان حرفه ای از کشورهای اروپایی را بصورت اجیر برای جنگ در افغانستان به کار گیرند که هزینه روزانه آنها به 600 میلیون دالر می رسد.

نویسنده روزنامه واشنگتن پست، خبر منتشر شده در واشنگتن مبنی بر اجیر کردن مزدوران اروپایی به جای نیروهای دولتی آمریکا برای مبارزه در افغانستان را تأیید کرد.

ریچارد کوهین گفت جنگ افغانستان به طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا تبدیل شده است و واشنگتن نه می تواند در آن پیروز شود و نه توان تحمل تبعات شکست را دارد.

وی افزود: افغانستان، جان و مال آمریکایی ها را در خود فرو برده است چنان که بیش از 2 هزار و 330 سرباز کشته شده اند و حدود 828 میلیارد دالر هزینه شده است.

افسرانی که درگیری ها را مدیریت می کردند سالهاست بازنشسته شده اند و سربازانی که در آن جنگیده اند به میانسالی رسیده اند.

کوهن در ادامه گفت: هیچ کس نمی تواند این کشور را تحت سیطره در آورد، نه انگلیس، نه روسیه و نه خود افغان ها. افغانستان کشور نیست یک درد بی درمان است.

دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ نیز مانند دو دولت قبل در حال بررسی روشی جدید است که البته شامل تعیین تاریخ خروج نیروهای آمریکایی نمی شود زیرا این مساله به نظر آنها بخشی از حماقت دولت باراک اوباما است و در حقیقت، توصیه عملی به طالبان برای صبر تا زمانی است که آمریکایی ها از افغانستان بروند.

قرار شده است ترامپ تعیین تعداد نیروها در افغانستان را به جیمز ماتیس وزیر دفاع سپرده است و او نیز قصد دارد با همکار یک شرکت اروپایی، سربازان حرفه ای بازنشسته را برای حضور در افغانستان به کار گیرد.

این نیروها مانند نیروهای آمریکایی به صورت دوره ای تعویض نمی شوند و دستمزد روزانه آنها به 600 میلیون دلار می رسد و از کشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی خواهند بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟