سران حزب جمعیت بروی مسایل مهم سیاسی بحث کردند

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 18988

سران حزب جمعیت اسلامی روز گذشته با هم دیداری داشتند و در مورد مسایل سیاسی و بحث و تبادل نظر کردند، سران این حزب در حالی با هم دیدار می کنند که قرار است گلبدین حکمتیار پس از سال ها در آستانه سال نو شمسی به کابل بیاید.

صلاح الدين رباني رئيس جمعيت اسلامي و وزير امورخارجه با عطامحمد نور والي بلخ و رئيس اجرايي جمعيت اسلامي و احمدضيا مسعود نماينده ويژه رئيس جمهور در امور اصلاحات و حكومت داري خوب و معاون جمعيت اسلامي، پس از شام امروز ديدار و پيرامون موضوعات مختلف سياسي گفتگو كردند.

این دیدار در حالی  صورت می گیرد که روز گذشته، اشرف غنی رئیس جمهور طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس به منظور توزیع شناسنامه های الکترونیکی از سوی را توشیح شد در این طرح مشخصات فردی و کلمه افغان عنوان ملیت، قومیت افراد نیز ذکر خواهد شد.

پیش از این نیز بارها سران احزاب و سیاستمداران از عدم شروع توزیع شناسنامه های برقی شکایت کرده بودند.

بعد از رایزنی ها و گفتگوهای فراوان بین اشرف غنی رئیس جمهور و عطا محمد نور والی بلخ، سخنگوی حزب جمعیت گفته بود به عطا محمدنور دو ماه فرصت داده شده تا گفتگوهایش را با رئیس جمهور نهایی سازد.

حدود دو ماه قبل واقف حکیمی، سخنگوی حزب جمعیت در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته بود، مذاکرات عطا محمد نور با رییس جمهور غنی در شورای رهبری حزب  جمعیت با جزئیات مورد بحث قرار گرفته و تایید شده‌است.

این در حالیست چندی پیش سخنگوی ارگان های محل گفته بود آقای نور که سرپرست ولایت بلخ است از سوی رئیس جمهور به مقام والی این ولایت انتخاب شده است و احتمالا تا چندی دیگر رسما به عنوان والی این ولایت معرفی خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟