سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما داعش را به افغانستان منتقل نکردیم

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37040

هیدر نائورت سخنگوي وزارت خارجه آمريکا می گوید ما هرگز داعش را به افغانستان منتقل نکرديم بلکه داعش به نقاط ديگر جهان رفته است. این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که روس ها بارها آمریکا را به انتقال دادن تروریست های داعشی به افغانستان متهم کرده است.

هیدر نائورت در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد؛ ايران و روسيه مي گويند آمريکا اعضاي داعش را به افغانستان منتقل کرده است تا منطقه را ناامن کنند، جواب داد؛ نه هرگز اينگونه نيست.

وی گفته است وزير امور خارجه(آمريکا) در نشستي که درباره مقابله با داعش و با مشارکت هفتاد و پنج کشور برگزار شد، کشورهاي حاضر در ائتلاف را تشويق کرد که نگاه گسترده تري به داعش داشته باشند.اين ائتلاف براي نخستين بار براي مقابله با داعش در عراق و سوريه تشکيل شد.

وي افزود: ما شاهد آن هستيم که داعش به نقاط ديگر جهان رفته است.شما گزارش هاي مربوط به حملات تروريستي را در کشورهاي ديگر مي بينيد. وزير امور خارجه امروز در رابطه با قدرت گرفتن داعش درافغانستان و جنوب شرق آسيا صحبت کرد.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که مقامات روسی بارها تاکید کردند که آمریکا در حال انتقال داعش از سوریه و عراق به افغانستان است. مقامات روس می گویند؛ آمریکایی ها با انتقال داعش به شمال افغانستان قصد ناامن کردن کشورهای آسیای میانه و روسیه را دارد.

در همین حال چندی پیش نیز مقامات ایرانی گفته بودند که آمریکا می خواهد از طریق انتقال داعش به افغانستان، منطقه را ناامن کند تا حضور نظامی خود را توجیه کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟