سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: شبکه حقانی باید نابود شود

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13251

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجع آمریکا گفت: واشنگتن همواره نگرانی‌های خود را در مورد گروه‌های طالبان افغانستان بویژه شبکه حقانی در برابر مقامات اسلام‌آباد مطرح کرده است و شبکه حقانی یکی از بخش‌های مهم عملیاتی طالبان است که باید نابود شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از «داون نیوز»، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تایید این که اسلام‌آباد متحد واشنگتن است در مورد برخی از گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان ابراز نگرانی کرد.

تونر گفت: اهداف واشنگتن در رابطه با گروه‌های تروریستی موجود در خاک پاکستان روشن است و باید تروریست‌ها در خاک این کشور نابود شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با توجه به ملاحظات پاکستان در رابطه با عدم آگاهی در مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه رهبر سابق طالبان افغان در ایالت بلوچستان نیز گفت: امنیت عملیاتی باید در نظر گرفته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن به همکاری با اسلام‌آباد ادامه خواهد داد و کمک مالی و فراهم کردن تجهیزات ضروری به پاکستان برای مبارزه با تروریسم را نیز برای این کشور فراهم خواهد کرد.

دولت آمریکا چندی پیش کمک مالی به پاکستان برای خرید ۸ جنگنده «اف-۱۶» را مشروط به عملیات جدی علیه شبکه حقانی کرده بود اما روزنامه داون نیوز روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن کمک مالی ۸۰۰ میلیون دالری را بر اساس بودجه جدید به اسلام‌آباد تصویب کرده است که سیصد میلیون دالر از آن نیز مشروط به عملیات علیه این شبکه خواهد بود.

به گفته روزنامه پاکستانی، این بودجه جدید آمریکا، پاکستان را از جنگ در افغانستان جدا و به ثبات و امنیت داخلی کشورش وابسته خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟