سخنگوی والی سرپل: تروریست ها در بهار آینده این ولایت را با خطر جدی مواجه می کنند

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18951

مسوولان در ولایت سرپل می‌گویند که در کنار این که طالبان در ولسوالی کوهستانات این ولایت فعالیت دارند، از هفت ماه به این سو داعش در بین مناطق صیاد، قوش‌تیپه و درزاب جوزجان به سربازگیری مشغول است و در صورت عدم حمایت دولت، این ولایت در بهار آینده با تهدید جدی مواجه است.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در کنفرانس مطبوعاتی «دست‌آوردها، چالش‌ها و مشکلات در یک سال گذشته» که روز گذشته (چهارشنبه) از سوی اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل برگزار شده بود، گفت: «داعش بیش از هفت ماه بدین سو در نقطه‌ی مرزی میان ولسوالی صیاد و جوزجان و فاریاب‌اند که ولسوالی قوش‌تیپه و درزاب ولایت جوزجان را در بر می‌گیرد، در این جاها داعش در حال سربازگیری است.»

او گفت که ولسوالی کوهستانات سرپل همین اکنون هم زیر تسلط طالبان است. آقای امانی گفت برخی از مناطق دیگر نیز تحت تسلط طالبان بوده است که با انجام عملیات‌ها در گذشته از وجود «این نیروهای تروریستی» پاک‌سازی شد. او اما می‌گوید: «ولی در سال ۱۳۹۵هیچ عملیاتی برای پاک‌سازی مناطق نام‌برده در این ولایت انجام نشده است.»

امانی هشدار می‌دهد در صورتی که سربازگیری داعش و نفوذ طالبان در این ولایت ادامه پیدا کند، یک تهدید جدی در بهار پیش رو متوجه‌ی ولایت سرپل خواهد بود. او علاوه می‌کند که طالبان بر علاوه‌ی مدارس و مساجد، از مکتب‌ها نیز برای تبلیغ و ترویج‌اندیشه‌ها و جلب و جذب جوانان استفاده می‌کند.

ازسوی دیگر سخنگوی والی سرپل می‌گوید که شهرداری این ولایت توانسته است در سال جاری چهار حمله‌ی بزرگ به مرکز این ولایت را دفع کند. این حمله‌ها توسط افرادی که از کشورهای همسایه بوده‌اند رهبری می‌شده است. وی گفت که ۸ پاکستانی و ۶ ازبکستانی که رهبری حمله‌ها را بر مرکز این ولایت داشته شده‌اند، با افرادشان از بین برده شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟