سخنگوی عطا محمد نور: پیشنهاد کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری به سرپرست ولایت بلخ شایعه است

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16743

منیر احمد فرهاد سخنگوی عطا محمد نور می گوید؛ پیشنهاد اعطای کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری به سرپرست ولایت بلخ شایعه است و اگر هم به آقای نور پیشنهاد چنین مقامی شود، وی نخواهد پذیرفت.

سخنگوی سرپرست ولایت بلخ پیشنهاد کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری به عطا محمد نور را شایعه خوانده و می گوید که در گفتگو های سرپرست ولایت بلخ با رئیس جمهور، حتی در باره موقف آقای نور گفتگو هم نشده است.

منیر احمد فرهاد گفته است که در پخش خبر پیشنهاد کرسی معاون اول ریاست جمهوری به آقای نور، سو تفاهم صورت گرفته است.

قبل از این بی بی سی فارسی نوشته بود، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در مصاحبۀ با خبرنگار این خبرگزاری گفته است که در جریان مذاکرات او با ارگ ریاست جمهوری، از سوی برخی مقام‎ها در کابل، به او پیشنهاد معاونیت اول شده است.

به گفتۀ آقای فرهاد این پرسش از سوی یک فرد عادی در نشست های غیر رسمی از آقای نور شده بود که اگر پست معاونیت اول ریاست جمهوری به شما پیشنهاد شود، حاضر به پذیرش آن خواهد بود یا خیر؟ اما اقای نور در پاسخ به این پرسش گفته است که پست معاونیت اول ریاست جمهوری سهم ازبک ها است.

سخنگوی سرپرست ولایت بلخ همچنان گفته است که تاکنون چنین درخواستی از مقام های بلند پایه به آقای نور نشده است.

دفتر ریاست جمهوری نیز پیشنهاد معاونیت اول ریاست جمهوری به عطا محمد نور را رد کرده است.

قبل از انکه ارگ ریاست جمهوری روی این شایعه ابراز نظر کند، آوازۀ پیشنهاد کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری به عطامحمد نور واکنش عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری را برانگیخت و دفتر وی نیز از ریاست جمهوری خواستار وضاحت روی این موضوع شده بود.

عنایت‌‎الله بابر فرهمند رئیس دفتر عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفته است که “ما می‎ خواهیم ارگ به ادعاهای آقای نور در مورد مذاکراتی که در آن به او پست معاونیت اول پیشنهاد شده است، توضیح بدهد. ما با شدیدترین الفاظ چنین ادعاها را تقبیح می ‎کنیم و در مورد آن ابراز انزجار می‎نماییم.”

رئیس دفتر عبدالرشید دوستم همچنان در صفحۀ رسمی فیسبوک ا‎ش نوشته است به پیشنهاد که به سرپرست ولایت بلخ شده اعتنایی ندارند.

آقای فرهمند نوشته است” به پیشنهادی که به او در مورد معاونیت اول شده، هیچ اعتنا و بهایی قایل نیستیم، چرا که لقمۀ بسیار بزرگتر از دهان عطا محمد نور و حامیان جدیدش می‎باشد. ما خواستار روشن شدن دلایل مبدل شدن معاونیت اول ریاست جمهوری به جزیره‎ی در درون حاکمیت می‎باشیم. جنرال دوستم یک شخص واحد نیست.”

خبر پیشنهاد کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری به عطا محد نور در حالی رسانه های افغانستان را به گوش می رسد که در چند هفتۀ اخیر، مذاکرات میان آقای نور و ارگ ریاست جمهوری جریان دارد داشته و به گفتۀ خودش (عطامحمد نور) از سمت سرپرستی ولایت بلخ کنار می رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟