سخنگوی عبدالله: در مورد اظهارات عطا محمد نور موضع گیری مشخصی نداریم

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 19738

سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید، نمی‌خواهد در مورد اظهارات اخیر عطا محمد نور، والی ولایت بلخ علیه داکتر عبدالله اظهار نظری نماید اما برای آقای نور آرزوی موفقیت می‌کند. او گفت با پیروی از داکتر عبدالله موضع گیری مشخصی در این مورد ندارد.

مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت که با پیروی از رییس اجرایی نمی‌خواهد در این مورد حرفی داشته باشد.

آقای رحیمی به خبرنگاران گفت که در این مورد رییس اجرایی اظهار نظر نداشت و عکس‌العمل نشان نداد، من هم به عنوان سخنگوی ریاست اجرایی در مورد حرف‌های والی بلخ موضع‌گیری مشخصی ندارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

سخنگوی ریاست اجرایی همچنان خاطرنشان ساخت که امیدوار هستم تمام مسؤولین ساختار اداری و حکومتی افغانستان را در نظر داشته باشند.

اخیرا عطا محمد نور که پیش از این از حامیان کلیدی عبدالله بود، از این‌که از رییس اجرایی حمایت کرده بود از هواداران و متحدان سیاسی‌اش عذرخواهی کرد.

آقای نور چند روز پیش گفت که داکتر عبدالله به خاطر حفظ قدرت و چوکی‌اش معامله‌گری می‌کند و بارها در برابر طرف‌دارانش تعهدشکنی کرده‌است.

نور گفت که از مردم و هواداران به خاطر این‌که خواستیم به عبدالله عبدالله رای بدهند، معذرت می‌خواهم و پس از این با تیم ریاست اجرایی نیستیم و خط ما جدا است.

سخنگوی رئیس اجرایی همچنان ضمن تاکید بر تعدیل قانون اساسی افغانستان اعلام کرد که ایجاد اصلاحات اساسی در امور امنیتی نیاز اساسی این کشور است.

مجیب الرحمان رحیمی اعلام کرد که حکومت وحدت ملی به اصلاحات انتخاباتی و برگزاری لویه جرگه همچنان متعهد است.

وی تصریح کرد که برگزاری لویه جرگه برای تعدیل قانون اساسی افغانستان در حال عملی شدن است.

رحیمی با اشاره به ایجاد اصلاحات در دولت، اظهارداشت که امور امنیتی این کشور نیازمند اصلاحات اساسی است.

سخنگوی عبدالله همچنین انتصاب «امرالله صالح» را به عنوان وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی را در بهبود اوضاع افغانستان مثبت ارزیابی کرد.

رحیمی درباره اقدامات اخیر پاکستان و مذاکرات صلح با طالبان نیز گفت که دولت افغانستان برای حل مسالمت آمیز مشکلات با پاکستان تلاش می‌کند و هر مذاکره برای صلح نیز باید به رهبری افغان‌ها انجام شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟