سخنگوی طالبان: نیروهای افغان و آمریکایی از داعش حمایت می کند

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33839

ذبیح الله سخنگوی گروه طالبان می گوید نیروهای آمریکایی و افغان در جنگ بین طالبان و داعش از گروه داعش حمایت می کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در بیانیه ای نوشته است که نظامیان آمریکایی و نیروهای دولتی افغان در صحنه نبرد از گروه های تروریستی داعش حمایت می کنند و نمونه این حمایت روز گذشته در ولایت ننگرهار انجام شده است.

مجاهد در بیانیه اش اعلام کرد که در سه روز گذشته افراد طالبان با داعش در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار درگیر بودند و روز سه شنبه که داعش در حال شکست خوردن و عقب نشینی بود، نیروهای هوایی آمریکا و نیروهای دولتی افغانستان به نفع داعش وارد صحنه شدند.

مجاهد افزود: هواپیمای آمریکا از هوا و نیروهای افغان از طریق زمین به طرف نیروهای طالبان حمله کردند که در نتیجه افراد این گروه مجبور به دفاع از خود شدند و از جنگ با داعش دست برداشتند.

وی مدعی شد که در این درگیری ها شماری زیادی از مردم مجبور به ترک منازل خود شدند و طالبان خود را مکلف به دفاع از مردم می داند که هم در برابر داعش و هم در مقابل آمریکا و نیروهای افغان مبارزه خواهد کرد.

این گفته های مجاهد در حالی مطرح می شود که مقامات در ولایت ننگرهار گفته اند در روزهای گذشته درگیری های شدیدی بین طالبان و داعش به وقوع پیوسته است که در نتیجه این درگیری ها داعش مناطق بیشتری در کنترل خود گرفته است و حتی تا یک کیلومتری مرکز ولسوالی های ولایت ننگرهار نزدیک شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟