سخنگوی حزب جنبش ملی: اظهارات ایشچی برای ترور شخصیت دوستم صورت گرفته است

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16246

بعد از اظهارات احمد ایشچی مبنی بر بدرفتاری افراد دوستم با وی، امروز بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی به رهبری دوستم با این اظهارات واکنش داد و گفت که اظهارات آقای ایشچی به هدف ترور شخصیت جنرال دوستم صورت گرفته است.

بشیر احمد ته ینج می گوید ادعاهای احمد ایشچی یک‌جانبه، انفرادی و مجرد است که مملو با تهمت و دروغ می‌باشد و نمایندگان نباید قضاوت عجولانه در مورد این قضیه نمایند.

او عمق این قضیه را جدی‌تر از موضوعی که مطرح شده می‌داند و می‌گوید خود ایشچی از سال‌های طولانی تا به حال با جنرال دوستم مشکل داشته‌است.

به گفتۀ ته ینج اظهارات ایشچی علیه جنرال دوستم در تبانی و همکاری با برخی از حلقات صورت گرفته و توطیه به حدی است که پس از آن‌که ایشچی آزاد شد، از آن‌جا به کابل خواسته شد.

آقای تهینج خاطرنشان ساخت که جنرال دوستم را به گونۀ فزیکی و با کمین‌گرفتن نتوانستند حذف کنند حالا می‌خواهند ترور شخصیتش کنند.

سخنگوی حزب جنبش ملی گفت جنرال دوستم امروز به کابل می‌آید و حرف‌های برای گفتن خواهند داشت.

این در حالیست که سخنگویان ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است “حکومت وحدت ملی از زمان وقوع حادثه ای که در شهر شبرغان ولایت جوزجان بالای آقای احمد خان ایشچی، صورت گرفته است، موضوع را با جدیت تعقیب کرده و تحقیقات همه جانبه را روی دست دارد.”

در ادامه خبرنامه گفته شده؛ دولت افغانستان حفظ جان، کرامت انسانی، و مصئونیت شهروندان را در مطابقت با ارزش های اسلامی، احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور و تعهدات افغانستان در قبال میثاق های بین المللی حقوق بشری، از مکلفیت های اساسی خود می داند.

دولت افغانستان به مردم اطمینان می دهد که در خصوص قضیه متذکره تمامی مراحل قانونی را رعایت نموده و برای تأمین عدالت، هر آنچه در نتیجه تحقیقات به اثبات برسد، از طریق مراجع عدلی و قضایی با استقلال و بی طرفی کامل اقدام صورت خواهد گرفت.

پیش از این نیز دفتر سازمان ملل، سفارت آمریکا و بریتانیا خواهان رسیدگی به این قضیه شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟