سخنگوی حزب اسلامی درخواست محاکمه رهبر حزب اسلامی را دسیسه حلقاتی خاص می داند

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23264

حشمت الله ارشد سخنگوی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار درخواست شماری از شهروندان کشور به هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) مبنی بر محاکمه رهبر این حزب را “دسیسه‌ای از سوی حلقه‌های خاص” خواند.

پنجشنبه (4 جوزا) یوناما اعلام کرد که درخواستی مبنی بر “عدالت‌خواهی برای قربانیان جرم‌هایی که ادعا می‌شود از سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی صورت گرفته”، دریافت کرده است.

در بخشی از خبرنامه‌ی یوناما آمده است: “شهروندان افغانستان و کسانی که قربانی ستم شده‌اند نباید از حقوق قضایی‌شان محروم شوند و در این زمینه سازمان ملل باور دارد که توجه به حقوق بشر بسیار مهم و توسعه و حفاظت از حقوق بشر اصل اساسی صلح پایدار و واقعی است.”

حشمت الله ارشد، یکی از سخنگویان حزب اسلامی به تلویزیون ۱ گفته است که یک دادگاه بی‌طرف تاسیس شود و عاملان جنایت‌هایی که در کشور صورت گرفته است محاکمه و مجازات شوند.

آقای ارشد افزود: “حلقه‌های کوچک در داخل نیز از صلح میان افغانی و حضور گرم حزب اسلام آینده‌ی خود را در خطر می‌بینند و به چنین کارها دست می‌زنند که بر روند صلح و هدف‌های حزب اسلامی تاثیر منفی ندارد.”

در جنگ‌های تنظیمی در کابل که جریان مختلف جهادی در آن دست داشتند، شماری زیادی از باشندگان این شهر کشته شدند. شهروندان کشور بارها خواستار پیگری عاملان آن شده‌اند، اما نه تنها این خواست پذیرفته نشده است، بلکه رهبران بسیاری از این جریان‌ها در رده‌های بلند حکومتی قرار دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟