سخنگوی برشنا: زورمندان با استفاده از اسلحه مانع از قطع برق شان می شوند

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17979

مقامات در شرکت برق افغانستان (برشنا) می گویند؛ تعدادی از زورمندان که شامل مقامات بلندپایه دولتی، وکلای پارلمان و افراد با نفوذ سیاسی می شوند، بعد از نپرداختن هزینه برق شان و قطع برق از سوی مسئولان برشنا، دوباره با زور و استفاده از سلاح برقشان را وصل کرده اند.

در فهرستی که به تازگی ازسوی شرکت برشنا به نشر رسیده است، در یک بخش آن به شمول معاون اول ریاست جمهوری، شماری از نمایندگان مجلس و افراد با نفوذ سیاسی و قومی درحدود سه میلیارد افغانی به این شرکت بدهکارهستند.

شماری از نهادهای دولتی ومشترکان شرکت برشنا شش میلیاردافغانی از صرفیه برق به این شرکت بدهکارهستند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا می گوید که شماری ازافراد زورمند با وجود بدهکاری های چندین ساله شان، مانع قطع لین برق می شوند.

سخنگوی شرکت برشنا می گوید که شمار زیادی از زورمندان پول برق شان را نپرداخته اند.

توحیدی می گوید: «ما چندین باربرق آنان را قطع کرده ایم اما متاسفانه دوباره با زورسلاح لین برقشان را وصل می کنند وهیچ گونه اقدامی برای پرداخت مصارف شان نمی کنند.

سخنگوی شرکت برشنا می گوید که وزارت مالیه تعهد کرده است که پانزده درصد این بدهی ها را بپردازد.

شرکت یاسر نبی زاده با بدهی حدود چهل میلیون افغانی و معاون اول ریاست جمهوری با بدهی بیش از ۳۳ میلیون بزرگترین بدهکاران شرکت برشنا در شهر کابل هستند.

ازسویی هم شماری از شهروندان پایتخت، شرکت برشنا را در جمع آوری درآمدهایش ناتوان می دانند ومی گویند که این شرکت باید قانون را به گونه یکسان برای تمامی مشترکانش عملی سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟