سخنگوی ارگ: حملات تروریستی چهارشنبه نشانه شکست دشمن است!

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16977

در واکنش به حملات تروریستی روز چهارشنبه سخنگوی ارگ گفت که دشمنان امسال همزمان به گونه بی پیشینه در میادین جنگ متحمل تلفات و خسارات بی سابقه شدند و نتوانستند به هدف شان که ساختن جغرافیای در داخل افغانستان بود برسند، حالا باکشتار افراد ملکی می خواهند توجه را به خود جلب کنند.

هارون چخانسوری سخنگوی ارگ می گوید حمله بر جان دیپلومات های خارجی درقندهار و افراد ملکی نشانه ی شکست طالبان است تاقوت این گروه.

محمدهارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری در مورد حوادث امنیتی 24 ساعت گذشته درکابل، هلمند و کندهار درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت از اینکه دشمنان قسم خورده مردم افغانستان امسال همزمان به گونه بی پیشینه در میادین جنگ متحمل تلفات و خسارات بی سابقه شدند و نتوانستند به هدف شان که ساختن جغرافیای در داخل افغانستان بود برسند، حالا باکشتار افراد ملکی می خواهند توجه را به خود جلب کنند.

وی گفت که محاسبه دشمنان مردم افغانستان سال گذشته، و حتا یک سال پیش از آن غلط بود و بهتر است تا آنان امسال سنجش درست کنند و به پروسۀ صلح بپیوندند، در غیر آن نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آنان را به ناکامی مواجه خواهند کرد.

دراین کنفرانس منیره یوسفزاده سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل که جزئیات حادثه انفجار دیروز درمهمانخانه مقام ولایت کندهار را بیان نمود گفت که داکتر همایون عزیزی والی قندهار که ازاین حادثه جان به سلامت برده فعلاً از وضعیت خوب صحی برخوردار است و به زودی به دفترکارش مراجعه خواهد کرد .

یوسفزاده گفت:« وضعیت شهر و ادارات قندهار عادی است و مردم درحال اتخاذ انتظامات برای مراسم تشیع جنازه و خاک سپاری عبدالعلی شمسی معاون والی این ولایت هستند که وی درنتیجه حادثه دیروز به شهادت رسیده است. »

وی گفت که مردم قندهار می خواهند با شرکت گسترده ی شان در مراسم خاک سپاری معاون والی این ولایت این را برای دشمنان افغانستان ثابت بسازند که حمله اخیرآنها بر مقام ولایت قندهار هرگز نمی تواند تاثیر سوء بالای مشارکت خوب مردم با حکومت محلی درقندهار داشته باشد .

در این کنفرانس صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله گفت که درنتیجه دو حمله پیهم تروریستی روز چهارشنبه درسرک الحاقیه ولسی جرگه 38 تن کشته و 86 تن دیگر زخم برداشته اند .

صدیقی گفت که دشمنان افغانستان هیچگاه با متوسل شدن به کشتار افراد ملکی و حملات تروریستی درشهرهای کابل، هملند و قندهار به اهداف شوم خود نخواهند رسید چرا که این حملات در مغایرت با ارزش های انسانی و اسلامی می باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟