سخنان مهم و کمتر گفته شده امیر قطر در نشست اتحادیه بین المجالس

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 56507
شیخ تمیم

امیر قطر تاکید کرد منتسب کردن تروریسم به یک دین، نژادپرستی است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه صد و چهلمین نشست اتحادیه بین المجالس در دوحه گفت: منحصر کردن تروریسم به طرفداران یک دین، نژادپرستی است. 

تمیم بن حمد افزود: همانطور که در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می‌کنیم، باید در مبارزه با عوامل افراط گرایی و از بین بردن ریشه‌های آن هم همکاری کنیم. تجربه بار‌ها ثابت کرده است که افراط گرایی منحصر به یک تمدن یا دین نیست. درست نیست که مبارزه با تروریسم محدود به مبارزه با افراط گرایی مسلحانه از یک نوع باشد، این در حالی است که شاهد آن هستیم که گروه‌ها و جنبش‌های افراطی تروریستی هستند که مبارزه با آن‌ها در دستور کار این جنگ که همه ما در آن مشارکت داریم، قرار ندارد. 

وی همچنین با ابراز نگرانی از توسل به منطق زور به جای قوانین بین المللی در روابط بین کشورها، خاطر نشان کرد: الحاق قدس و جولان به اسرائیل، نمونه‌هایی از پیروی از منطق زور به دور از قوانین و نهاد‌های بین المللی است. در سطح منطقه و جهان شاهد افزایش خطر کمرنگ شدن نقش قوانین بین المللی در روابط بین کشور‌ها و برتری دادن به منطق زور هستیم. قوانین و نهاد‌های بین المللی فقط به سلاحی برای طرف‌های ضعیف تبدیل شده است، در حالی که این قوانین در برابر وتوی زورمداران در شورای امنیت، نمی‌تواند کمک زیادی به طرف‌های ضعیف داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای ایران، امیر قطر در ادامخ گفت: زورمداران حامی طرف‌هایی هستند که به دیگران تجاوز و به حقوق بشر تعرض و به خاک دیگران با توسل به زور دست درازی می‌کنند. نمونه این مسئله آن است که آمریکا در عمل، الحاق قدس و به طور رسمی الحاق جولان به اسرائیل را به رسمیت شناخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟