سخنان رئیس جمهور تحرف شده است

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11695

به دنبال افزایش شمار مهاجرانی که کشور را به مقصد اروپا ترک می کنند، اظهارات اخیر رئیس جمهوری با یک روزنامه آلمانی در خصوص وضعیت بد مهاجران در خارج از کشور، موجی از خشم را میان این مهاجران برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رها، رئیس جمهوری غنی در گفتگو با این روزنامه اظهار کرده بود که مهاجران افغان پس از مهاجرت به این کشورها مجبورند به کارهای سختی از جمله ظرف شویی رو آورند، که این گفته های رئیس جمهوری موجی از خشم را میان مردم برانگیخت.

اما ارگ ریاست جمهوری با دادن وضاحت در خصوص سخنان رئیس جمهوری گفت که محمد اشرف غنی قصد توهین به هیچ یک از شهروندان کشور را نداشته و سخنان وی توسط برخی رسانه ها تحریف شده است.

سیدظفرهاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت: «آقای غنی به تمامی مشاغل و کارها احترام می گذارد، اما منظور سخنان اخیر رئیس جمهوری متوجه آن دسته از کسانی بود که باوجود داشتن تخصص و تحصیلات عالی، فرصت های شغلی کمتری برایشان در آن کشورها پیش می آید.»

آقای هاشمی گفت که سخنان رئیس جمهوری از سوی برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی تحریف شده است.

وی همچنین گفت که رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به اروپا، از تمامی کشورهای اروپایی خواسته است تا مطابق با قوانین مربوطه خود با پناهجویان افغان برخورد کنند.

گفتنی است که ۱۴۶،۰۰۰ تن از شهروندان کشور در طول سال جاری کشور را ترک کرده اند و وارد کشورهای اروپایی بخصوص آلمان شده اند.

بدنبال این افزایش شمار مهاجران افغان به سوی کشور های اروپایی، سفارت آلمان در کابل کمپینی را راه اندازی کرد تا از مهاجرت بیشتر افغان ها به اروپا جلوگیری کند. در این کمپین، پوستر و بنرهای متعددی در سراسر شهر کابل نصب گردید که در آنها از شهروندان افغان می خواست تا از اقدام به مهاجرت های غیرقانونی خودداری کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟