سخنان «استانکزی» در نشست بین الافغانی طالبان+ ویدیو

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 53243

سخنان شیرمحمد عباس استانکزی، رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان در نشست بین‌الافغانی در مسکو

امروز نشست مسکو با اشتراک حدود 70 سیاستمدار افغانی به شمول 10 عضو دفتر طالبان در قطر، در مسکو آغاز شد.

حامدکزی، حنیف اتمر، محمد محقق، استاد عطا محمد نور، حکمت خلیل کرزی، ذبیح الله مجددی، سید حامد گیلانی، گلبدین حکمتیار، شهنواز تنی، مولوی عبدالسلام ضعیف، وحید مژده و اسماعیل خان از مهم‌ترین اشتراک کنندگانی هستند که با هیات طالبان به سرکردگی شیرمحمد عباس استانکزی رییس سابق دفتر طالبان در قطر گفتگو خواهند کرد.

ریاست این نشست را حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و شیرمحمد عباس استانکزی رییس پیشین دفتر طالبان در قطر برعهده دارند.

صبح امروز تمامی اشتراک کنندگان این نشست به محل برگزاری نشست رسیدند و نشست رسماً آغاز شده است. شماری از چهره‌های سرشناس زنان افغان نیز در جمع اشتراک کنندگان هستند.

دولت روسیه می گوید برگزاری این نشست به حکومت روسیه هیچ ارتباطی ندارد و این نشست به میزبانی اتحادیه‌های افغان‌ها مقیم در روسیه برای دو روز (۵ و ۶ فبروری) در مسکو برگزار می‌شود.

گفته می‌شود در این نشست نمایندگان اتحادیه‌های افغان‌ها در ایران، پاکستان و شماری از کشورهای مشترک‌المنافع، نیز شرکت خواهند داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شرکت کنندگان این نشست گزارش داده که در این نشست آجندای مشخصی وجود ندارد و بیشتر کوشیده خواهد شد تا به طالبان فهمانده شود که در روند گفتگوهای صلح دست آوردهای سال‌های پسین باید حفظ شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟