سازمان ملل حمله ترویستی به مسجد جوادیه هرات را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28069

در پی حمله تروریستی به مسجد جوادیه بکرآباد هرات، که بیش از 100 کشته و زخمی برجای گذاشت، سازمان ملل متحد ضمن محکومیت شدید این حملات، هدف قرار دادن غیرنظامیان را نقض آشکار حقوق اساسی انسان ها دانست.

دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله تروریستی روز سه شنبه به یک مسجد شیعیان هرات در افغانستان را بشدت محکوم کرد و این حملات را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی خواند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه بیانیه محکومیت حمله تروریستی روز سه شنبه به مسجد شیعیان شهر هرات افغانستان را برای خبرنگاران قرائت کرد.

گوترش در این بیانیه حمله مذکور را که بر اساس آخرین گزارش ها دست کم موجب مرگ 15 نفر از نمازگزاران و مجروحیت گروه کثیری از آن ها شده را بشدت محکوم کرده و هدف قرار دادن تعمدی غیر نظامیان را نقش آشکار ‘حقوق اساسی انسان ها و قوانین انساندوستانه بین المللی ‘دانسته است.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه امروز خود بار دیگر با اشاره به حمله ای که دو روز قبل از این حادثه علیه سفارت عراق در شهر کابل صورت گرفته بود، بر اصل مهم غیرقابل تعرض بودن اماکن دیپلوماتیک تاکید ورزیده است.

وی با ابراز همدردی با خانواده های کشته شدگان و آرزوی بهبودی عاجل برای مجروحان این حادثه، بر همبستگی این نهاد بین المللی با مردم و دولت افغانستان تاکید کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟