سازمان ملل: تعدادی از فرماندهان داعش در افغانستان حضور دارد

  • انتشار: ۲۳ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 46221

سازمان ملل با انتشار گزارشی گفته است که گرچه داعش در سوریه عراق مناطق شان را به کلی از دست داده اند، اما مهم ترین رهبران و فرماندهان این گروه در افغانستان و چند کشور دیگر به سر می برند.

سازمان ملل عصر روز گذشته 13 اوت در گزارشی اعلام کرد که با وجود شکست داعش در عراق و بخش‌های عمده‌ای از خاک سوریه به احتمال بسیار بخشی از هسته این گروه در هر دو کشور باقی خواهد ماند که حامیان برجسته‌ای در افغانستان، لیبی، جنوب شرقی آسیا و غرب آفریقا دارد.

بنابر گزارش سازمان ملل تعداد داعشی‌های فعال در لیبی نیز بین ۳ هزار تا ۴ هزار نفر برآورد می‌شود. مهمترین رهبران و فرماندهان داعش اما در افغانستان به سر می‌برند. گفته می‌شود که در حال حاضر ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ عضو داعش در افغانستان هستند.

این سازمان در گزارشش گفته است که داعش هیچ منطقه‌ای در عراق و سوریه را تحت کنترل خود ندارد، اما ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از ستیزه‌جویان این گروه هنوز در این دو کشور به سر می‌برند.

اطلاعات گزارش سازمان ملل می‌گوید هرگونه کاهش در حمله‌های تروریستی احتمالا موقتی است و تا زمانی دوام دارد که داعش خود را دوباره سازماندهی کند و القاعده فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی خود را گسترش دهد یا سازمان‌های تازه‌ای در میدان تروریسم پدیدار شوند.

گزارش سازمان ملل در ادامه فعالیت گروه‌های تروریستی را در نقاط مختلف جهان با جزئیات بررسی کرده و با توجه به شمار اعضا و نوع و گستره عملکرد آنها خطرات موجود را پیشبینی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟