سازمان جاسوسی انگلیس طرح ترور ملکه را خنثی کرد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9330

جنید حسین و ریاض خان، دو شبه نظامی عضو گروه داعش که در نتیجه حمله هوایی بریتانیا در سوریه کشته شدند ، در فکر سازماندهی ترور الیزابت دوم، ملکه بریتانیا بودند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «دیلی اکسپرس» در تازه ترین گزارش خود نوشت: ام آی 5، سازمان جاسوسی بریتانیا توطئه ترور ملکه بریتانیا و همچنین شش حمله بزرگ تروریست ها را که در نظر بود امسال در بریتانیا انجام شود، خنثی کرده است.

در نظر بود ملکه بریتانیا با بمب گذاری در مراسم 70 ـ مین سالگرد پیروزی بر ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم در لندن ترور شود. داعشی ها همچنین قصد داشتند تابستان گذشته در جریان مراسم روز نیروهای مسلح بریتانیا در لندن عملیات تروریستی اجرا کنند.

جنید حسین و ریاض خان روز 21 اوت در نتیجه حمله یک پهپاد بریتانیایی در نزدیکی شهر رقه سوریه کشته شدند.

داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد.

این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد. داعش تا به حال تعداد زیادی از “کافران” (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟