سازمان تحقیقاتی هند: سی شهروند هندی پیوسته به داعش در حال آموزش عملیات تروریستی در ننگرهار است

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17082

سازمان تحقیقات ملی هند(NIA) روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که 30 شهروند هندی پیوسته به داعش،در افغانستان در حال فراگیری آموزش عملیات تروریستی هستند.

یک مقام ارشد در سازمان تحقیقات ملی هند گفت براساس اطلاعات رسیده 22 نفر که سال گذشته به طور مشکوکی از کرالا خارج شدند در حال فراگیری آموزش های تروریستی در افغانستان هستند.

وی خاطرنشان کرد نیروهای امنیتی تصور می کردند که این افراد به داعش در سوریه عراق پیوسته اند.

به گفته مقامات امنیتی، براساس اطلاعات دریافت شده، این افراد هم اکنون در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، مشغول فراگیری آموزش های تروریستی هستند.

براساس گزارش امنیت ملی افغانستان، هم اکنون بیش از سه هزار نفر از کشورهای مختلف در اردوگاههای داعش در افغانستان آموزش می بینند.

سازمان تحقیقات ملی هند همچنین اعلام کرد این سازمان به اطلاعات موثقی در خصوص محل زندگی این افراد در افغانستان دست یافته است .

این سازمان از پولیس بین الملل و امنیت ملی افغانستان ، خواستار همکاری بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از این افراد شده است.

مقامات امنیتی هند با شناسایی فردی به اطلاعاتی در خصوص خروج این افراد از هند و پیوستن انها به داعش در افغانستان ،دست یافته است .

سازمان های امنیتی هند بر این عقیده اند که داعش پس از شکست های مکرر در سوریه و عراق در حال گسترش پایگاه خود در افغانستان است .

در ماه مه سال گذشته یک گروه 22 نفره از جمله شش زن و سه کودک به طور مشکوکی در ایالت کرالا در جنوب هند ناپدید شدند.

سازمان های اطلاعاتی هند، تلاش گسترده ای را برای یافتن این افراد آغاز کردند.

به گفته مقامات امنیت هند، همه این افراد دانش آموخته در رشته های داروسازی، مهندسی و کامپیوتر بوده اند.

پیش از این، سازمان های امنیتی هند نسبت به خطر بازگشت افراد پیوسته به داعش از سوریه و عراق به این کشور و انجام حمله های تروریستی، هشدار داده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟