سازمان اقدام بین الملل: دولت کابل مشروعیت ندارد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14747

عضو سازمان اقدام بین‌المللی اعلام کرد که به دلیل اشغال افغانستان توسط آمریکا، دولت کابل مشروعیت ندارد و تنها راه برقراری صلح در این کشور نیز خروج نیروهای آمریکایی است.

راشاتودی، در گزارشی نوشت؛ “سارا فلوندر” عضو سازمان اقدام بین‌المللی گفته است که آمریکا 15 سال افغانستان را اشغال کرده است و طولانی‌ترین جنگ این کشور به شمار می‌آید. صدها هزار نظامی آمریکایی، دهها هزار نظامی ناتو و نیروهای کشورهای اروپایی و تعداد زیادی از پیمانکاران و مزدوران خارجی در افغانستان حضور داشتند.

سازمان اقدام بین‌المللی مخالف اشغال نظامی کشورهای دیگر است.

فلوندر افزود: مردم افغانستان نمی‌پذیرند که در این مدت هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. آنها در حال حاضر نسبت به 15 سال پیش در زمان آغاز جنگ فقیرتر هستند. آمریکا تعهد کرده بود تا جاده‌، شفاخانه و مدرسه بسازد، دموکراسی بیاورد و وضعیت زنان را بهبود بخشد، اما آنها هیچکدام از این تعهدات را اجرا نکردند و جنگ موجب مهاجرت، معلولیت و تخریب خانه‌ها شده است.

این عضو سازمان اقدام بین‌المللی ادامه داد: افغانستان امروز جزو فقیرترین کشورهای جهان با کمترین امید به زندگی محسوب می‌شود، بنابراین بر همین اساس، طالبان باید با دولت مشروع به مذاکرات صلح بپیوندد. افغانستان کشوری اشغال شده است و دولت مشروعیت ندارد.

وی تصریح کرد: تنها راه‌حل افغانستان این است که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

در حالی حاضر حدود 9800 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه قبلی قرار بود، این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به 5500 نظامی کاهش یابند اما باراک اوباما به تازگی اعلام کرد که 8400 نظامی را در افغانستان تا سال 2017 میلادی حفظ می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟