ساخت موانع مرزی بروی خط دیورند، از سوی پاکستان آغاز شده است

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20109

گزارش‌ها می‌رسانند که پاکستان کار ساخت موانع در مرز بین دو کشور افغانستان و پاکستان و بروی خط دیورند، در بخش‌های مرزی میان دو کشور را آغاز کرده‌است.

جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان گفته‌است که ساخت موانع را به خاطر تهدیدات، در بخش‌های مرزی با افغانستان آغاز کرده‌است.

به گزارش بخش نگلیسی صدای امریکا، بجوا روز گذشته این مطلب را در جریان بازدیدش از بخش‌های قبایلی پاکستان در ساحۀ مهمند اظهار داشته‌است.

قمر جاوید بجوا ساحات مهمند و باجور را با تهدید بالا عنوان کرده و گفته‌‍است که ساخت این موانع در ساحاتی که در معرض حمله از آن‌طرف مرزی(خاک افغانستان) قرار دارند اولویت ارتش پاکستان به شمار می‌رود.

این در حالیست که یکی از موارد تنش‌برانگیز میان کابل و اسلام‌آباد ایجاد تاسیسات نظامیان پاکستان در مسیر خط دیورند بوده و حکومت افغانستان هم‌چنان به این مسئله معترض است.

سال گذشته ساخت تاسیسات نظامیان پاکستان حتا چندین بار به درگیری‌های نظامی میان نیروهای دو طرف و وارد شدن تلفات نیز انجامید.

در همین حال، پاکستان با ادعای حملۀ جنگجویان از خاک افغانستان به آن کشور دست به ایجاد موانع می‌زند ولی کابل هم‌چنان باور دارد که پناهگاه امن تروریستان در خاک پاکستان است و هنوز حمایت می‌شوند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟