ساخت بنای یادبود از قربانیان آزادی بیان و رسانه در پل باغ عمومی کابل

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 35857

بنای یادبود از شهدا و قربانیان آزادی بیان و رسانه ها در منطقه پل باغ عمومی کابل ساخته خواهد شد.

داکتر عبدالله در مراسم گرامیداشت از قربانیان حمله تروریستی سال گذشته بر کارکنان رسانه ای موبی گروپ گفت که ایجاد و تهداب‌گذاری چنین یک‌ منار به‌خاطر کارکردهای رسانه‌ها یک کام کوچک است؛ اما یک بنای پرافتخاری در کشور خواهد بود.

رییس اجرایی گفت که حمله گروه‌های تروریستی بر کارمند تلویزیون‌های طلوع، یک، شمشاد و تلویزیون ملی در ننگرهار از جمله‌ حمله‌های است که در تاریخ افغانستان به عنوان یک لکۀ ننگ بر تروریستان ثبت می‌گردند.

آقای عبدالله افزود گروه‌های هراس‌افگن می‌خواهند که صدای شهروندان و روزنامه‌نگاران ما را خفه بسازند و ما را در صفحۀ جعل و ظلم یک‌بار دیگر قرار دهند که هرگز به این هدف شان نخواهند رسید.

رییس اجرایی گفت که حکومت در برخورد با عاملان خشونت علیه رسانه‌ها و خبرنگاران هیچ استثنایی قایل نیست.

عبدالله گفت که مردم افغانستان راه طولانی را طی کرده و قربانی داده تا آزادی بیان را به عنوان یک حق تسجیل کنند و حال این حق به سلیقه یک شخص و یا گروپی پس گرفته نمی‌شود.

عبدالله تاکید کرد که در نتیجهٔ قربانی مردم افغانستان در دهه‌های گذشته و سال‌های پسین، حال آزادی در یک جایگاه مناسب قرار دارد، ولی بی‌نقص نیست.

او یادآور شد دولت وحدت ملی از آزادی بیان حمایت همه‌جانبه می‌نماید و علاوه کرد گروه‌های تروریستی که سبب قتل رونامه‌نگاران و حمله بر رسانه‌ها در کشور شده‌اند، اگر ام‌روز به مجازات نرسیده، وجدان شان هرروز عذاب می‌بینند و  زجر می‌بینند.

گفتنی‌ست که مسؤولیت ساخت این بنای تاریخی را شهرداری کابل بر عهده گرفته و سرپرست این نهاد در مراسم متذکره یادآورد شد که کار ساخت این منار؛ تا ماۀ می سال ۲۰۱۹ تمکیل و به‌ بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟