زمان برگزاری انتخابات پارلمانی 3 شنبه مشخص می‌ شود

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 9483

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مرکزی، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده‌اند تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی تا دو روز دیگر مشخص خواهد شد.

عزیز بختیاری، عضو این کمیسیون گفته که پیشنهاد کمیسیون انتخابات در زمینه به ریاست جمهوری فرستاده می‌شود. به گفته او، کمیسیون انتخابات امیدوار است تا رییس جمهور غنی در این زمینه همکاری لازم کند.

 

 

یوسف نورستانی، رییس این کمیسیون پیشتر گفت، مطابق قانون اساسی، کمیشنران کمیسیون انتخابات برای شش سال انتخاب شده‌اند، هیچ‌کس حق ندارد آنان را پیش از این موعد بدون کدام دلیلی برکنار کند، اگر کمیشنران بر اساس سلیقه‌های شخصی سبک‌دوش شوند، پیامدهای بدی را به دنبال خواهد داشت.

اما اداره امور امروز از آغاز به کار کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی در هفته روان خبر داده است. این اداره اعلام کرد که این کمیته و اشرف غنی در گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شفاف عمل می‌کنند.

کمیته‌ گزینش ۲۱ تن را برای عضویت در کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن را برای عضویت در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به غنی معرفی خواهد کرد.

سپس رییس‌ جمهور غنی از این میان، هفت تن را برای کمیسیون مستقل انتخابات و پنج تن دیگر را برای کمیسیون مستقل شکایت‌های انتخاباتی تعیین می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟