ریاست جمهوری: به جای نامزد وزیران دو تابعیته چهره‌های جدید معرفی می شوند

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2815

نظیف الله سالارزی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور می گوید که رییس جمهورغنی تصمیم گرفته است به جای نامزد وزرایی که تابعیت دوگانه دارند، چهره‌های جدید را به مجلس نمایندگان معرفی کند.

در همین حال مجلس نمایندگان کشور اعلام کرده است که هفت نامزد وزیر و نامزد ریاست بانک مرکزی دارای تابعیت دوگانه هستند و نمایندگان به این نامزدان رای اعتماد نخواهند داد.

آقای سالارزی در گفتگو به خبرگزاری بخدی گفت که اشرف غنی، رییس جمهوری کشور به مصوبه مجلس نمایندگان احترام گذاشته و چهره‌های جدید را به جای نامزد وزیران دارای دو تابعیت معرفی خواهد کرد.

سخنگوی رییس اما از زمان دقیق معرفی چهره‌های جدید چیزی نگفت اما تاکید کرد که این کار به زودی صورت می گیرد.
این در حالی است که مجلس نمایندگان امروز خلیل صدیق، نامزد ریاست بانک مرکزی به دلیل داشتن تابعیت دوگانه از مجلس اخراج کرد.

در همین حال گزارش های تائید نشده ای نیز وجود دارد که مرحله ترک تابعیت دوم صلاح الدین ربانی، نامزد وزیر وزارت امور خارجه و نورالحق علومی، نامزد وزیر وزارت امور داخله تکمیل شده و این افراد برای گرفتن رای اعتماد به مجلس خواهند رفت.

گفته شده که شماری از اعضای مجلس روز گذشته با رییس جمهور و رییس اجرایی در ارگ ریاست جمهوری در مورد نامزد وزرای دارای دو تابعیت گفت و گو کرده و از رییس جمهور خواسته اند که چهره های جدید را معرفی کند.

مجلس نمایندگان پیشتر مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن نمایندگان مردم در این مجلس، به افراد دارای دو تابعیت در کابینه جدید رای نخواهند داد.
از سویی هم شماری از اعضای مجلس این روزها تلاش دارند تا با جمع آوری امضا این مصوبه را لغو کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟